تاکید امام جمعه پلدختر بر‌ کمک به نیازمندان در آیین سنتی ایرانیان

تاکید امام جمعه پلدختر بر‌ کمک به نیازمندان در آیین سنتی ایرانیان
شناسه خبـر : ۱۲۶۹۴۳ جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

امام جمعه پل‌دختر گفت: شب یلدا فرصتی مناسب و مغتنمی برای انفاق، یاری و کمک به نیازمندان و صله‌رحم است.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: شب یلدا از آیین‌های سنتی و رسوم ایرانیان است که می‌تواند در فرهنگ‌سازی و صله ارحام تاثیرگذار باشد.

وی به حفظ کرامات دینی و شرعی در مراسم‌های شب یلدا تاکید کرد و افزود: کمک به فقرا و تقسیم سفره‌ها با آنان از بهترین حسنات این سنت دیرینه است.

امام جمعه پل‌دختر به ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح اشاره کرد و گفت: این تاریخ در تقویم جمهوری اسلامی ،روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده و شهید مفتح چهره حوزوی و دانشگاهی است.

 وی افزود: شناخت شهید مفتح در سخنرانی‌های آتشین و روشن‌گرانه در مسجد دانشگاه تهران در خفقان‌ترین جو زمان طاغوت در کشور نمایان است.

 موسوی یادآورشد: شهید مفتح در مسجد دانشگاه تهران در حضور روشن‌فکران، تحصیل کرده‌ها ، اساتید دانشگاه و دانشجویان ،در آن دوران جهان تبیین را انجام داد.

وی به مظلومیت شهدا و مردم بی‌گناه غزه و جنایات اسرائیل در فلسطین اشاره کرد و افزود: خشم مردم و جهان از جنایات وحشیانه رژیم نسل‌کش صهیونیستی لبریز گشته و مردم ولایت‌مدار پل‌دختر نیز در جمعه خشم انزجار خود را با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به جهانیان اعلام می‌دارند.

امام جمعه پل‌دختر به جدی گرفتن غربال‌گری فشار خون و دیابت تاکید کرد و گفت: مردم باید این موضوع مهم را جدی بگیرند ،چرا که شبکه بهداشت چندین هفته است کنترل این بیماری‌ها را در دستور کار دارد.

وی افزود: این ۲ بیماری فوق‌العاده خطرناک و خاموش هستند که غربال‌گری می‌تواند افراد را در برابر ابتلا به این بیماری‌ها مصون بدارد.

موسوی با تقدیر از زحمات ۹ ساله سردار سرافراز مرتضی کشکولی فرمانده سابق سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآورشد: سردار کشکولی در طول مدت خدمت خود در استان، به ویژه در زمان سیل حضور چشم‌گیر و موثری در پل‌دختر داشت.

وی با آرزوی موفقیت برای سردار کشکولی در مسئولیت جدید خود در استان تهران افزود: سردار کشکولی در زمینه محرومیت‌زدایی هر زمان در شهرستان به او نیاز بود اجابت می‌کرد و هیچ‌گاه از مساعدت و کمک خود به مردم پل‌دختر دریغ نمی‌کرد.

امام جمعه پل‌دختر همچنین با آرزوی موفقیت برای سردار باقری ،فرمانده جدید سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، اظهار امیدواری کرد ضور سردار باقری مایه خیر و برکت و خدمت به مردم استان باشد.

وی به حضور پیکر شهدای گمنام در پل‌دختر اشاره کرد و افزود: صبح امروز مردم هویزه ثانی از فرزندان خود استقبال باشکوه کردند و فضای این شهر به عطر وبوی شهدا و یاد و خاطره دوران دفاع مقدس عطراگین شد.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir