دانشجوی خارجی در رشته داروسازی در لرستان جذب می‌شود

دانشجوی خارجی در رشته داروسازی در لرستان جذب می‌شود
شناسه خبـر : ۱۲۵۴۱۵ سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: جذب دانشجوی خارجی در رشته داروسازی در دستور کار است و با توجه به ظرفیت‌های داروسازی استان، این نقطه قوت لرستان محسوب می‌‌شود.

به گزارش موج خبر از بروجرد، بهرام دلفان امروز در جلسه هم اندیشی روسای مراکز آموزش عالی که در دانشگاه آیت‌اله بروجردی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد در رشته‌های دارو سازی و دندانسازی با توجه به اینکه لرستان قطب تولید دارو است، مهم است.

وی با بیان اینکه جذش دانشجوی خارجی در رشته داروسازی در دستور کار است، اظهار داشت: پذیرش دانشجو خارجی باعث‌ می‌شود صنعت لرستان نیز پیشرفت کند، امروز وارد کننده بیمار و دانشجوی خارجی دلالان هستند، از ظرفیت هلال احمر و سازمان نظام پزشکی برای وارد کردن بیمار و دانشجوی پزشکی خارجی استفاده شود تا فرهنگ ایرانی اسلامی را نیز ترویج داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در جذب دانشجوی خارجی باید به اشتغالزایی و صنعت و پژوهش توجه کرد.

دلفان افزود: دانشگاه‌ها از ظرفیت خالی اماکن یکدیگر استفاده کنند و رشته‌های مختلف دانشگاهی پذیرش شود باید از اتفاقاتی که در دنیا در حوزه آموزش می‌افتد استفاده کرد.

وی اظهار داشت: درمانگاه‌های  تخصصی لرستان می‌توانند برای درمان دانشجویان با دانشگاه‌ها قرارداد بسته و خدمات ارائه دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه لرستان گفت: در بروجرد یک دانشکده پرستاری داریم که چند سال پیش با جذب دانشجویان پرستاری، فعال شد. بنا به خواست و برنامه توسعه آموزش عالی در بروجرد، لازم بود رشته‌های دیگری اضافه گردد. 

دلفان افزود: با افزودن رشته‌های پیش نیاز برای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی به دانشکده پرستاری، درصدد آن هستیم که شرایط را جهت تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بروجرد فراهم آوریم.

وی اظهار داشت: البته لازمه تحقق این امر، تامین ساختمان‌های آموزشی لازم و بیمارستان‌های آموزشی مورد نظر جهت تربیت نیروی متخصص می‌باشد که نیازمند همکاری جدی مسؤولین شهرستان است.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir