مظلومیت ۲ فقیه در دفاع از نظام اسلامی/ طلب نفرین امام جمعه اردبیل برای عوامل "پارتی‌بازی"

مظلومیت ۲ فقیه در دفاع از نظام اسلامی/ طلب نفرین امام جمعه اردبیل برای عوامل "پارتی‌بازی"
شناسه خبـر : ۱۲۵۲۲۴ دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات مجلس برای مردم اما اذعان کرد: نتیجه این اقدامات به دلیل ماهیت وظیفه تقنینی مجلس، عمدتا برای مردم ملموس نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مظلومیت ۲ فقیه در دفاع از نظام اسلامی

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور طی سخنانی در دیدار با علما و روحانیون استان مرکزی در اراک گفته است: مرحوم آیت‌الله یزدی در جایی فرمودند، خدماتی که در جمهوری اسلامی صورت گرفته بیش از خدمات کل تاریخ ایران است و این حرف قابل تامل است.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: یکی از نقاط هدف دشمن در شرایط فعلی، ناامیدسازی و القای این است که جمهوری اسلامی کاری نکرده!

حجت‌الاسلام موسی‌پور بیان کرد: دشمنان می‌خواهند افراد را به انفعال وادار کنند و دچار انفعال شدن، خطر بزرگی است.

وی گفت: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما همه باید تلاش کنند تا مشکلات یکی پس از دیگری حل و گره‌گشایی شود. [۱]

*مرحوم آیت‌ا... یزدی، دبیر فقید جامعه مدرسین و عضو مبرّز مجلس خبرگان رهبری یکی از سرآمدان دفاع معقول از ساحت ولایت فقیه و دستاوردهای انقلاب اسلامی بودند که البته مظلوم ماندند.

جالب است که می‌توان در اقتفای بیان مرحوم آیت‌ا... یزدی در تأکید بر اینکه "خدمات جمهوری اسلامی بیش از خدمات کل تاریخ ایران است" به بیانی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که در سال ۹۸ و در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرموده بودند: "با وجود انبوه مشکلات، جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است. "[۲]

اکنون سؤال و البته عبرت اینجاست که چقدر برای این ۲ گزاره بیان شده از سوی دو فقیه آگاه در جامعه مبناسازی شده است؟ و رسانه‌های ایران چقدر توانسته‌اند در تعیین مصادیق آن خدمات و این قله‌ی عزت محتوا تولید کنند!؟

(مصادیقی از جمله ارزان بودن درمان در ایران به نسبت سایر کشورها، نرخ پایین فقر مطلق در ایران، سوخت ارزان، حمل و نقل ارزان و...)

ما پاسخ درباره این سؤالات و آن مظلومیت‌ها را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم و در عین حال تأکید می‌کنیم وقتی جامعه در جریان دستاوردهای ملموس حکومت خود نباشد و در گرداگرد آنها حصاری از آگاهی و تمنّا برای ماندن نسازد؛ آن دستاوردها در خطر اضمحلال قرار خواهند گرفت.

***

پاسخ قالیباف به چرایی ملموس نبودن عمده اقدامات مجلس

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم وظیفه داریم در این روز نسبت به عملکرد خود متناسب با شرح وظیفه‌ای که به ما داده شده است پاسخگو باشیم. بر این اساس مدعی هستم با وجود همه نقاط ضعف امروز می‌توانم از عملکرد مجلس یازدهم متناسب با شرح وظایف مجلس دفاع کنم.

به گزارش ایلنا، او در ادامه به شرح بسیطی از کارنامه مجلس و اقداماتی که در راستای دفاع از حقوق و خاصّه معیشت مردم توسط نمایندگان مجلس یازدهم انجام شد، ‌ می‌پردازد.

قالیباف اما در زمان این ارائه یک جمله کلیدی را نیز بیان کرده و گفته است:

"گرچه نتیجه این اقدامات به دلیل ماهیت وظیفه تقنینی مجلس در عین اهمیت بالا، عمدتا برای مردم ملموس نیست."

او همچنین با اشاره به مسئله نظارت در مجلس یازدهم تصریح می‌کند: باید متوجه باشیم که نهایت این ظرفیت‌های نظارتی بدلیل محدودیت‌های قانونی و مدیریتی نمی تواند، جای اجرا را بگیرد و نظارت مجلس در بهترین حالت می‌تواند در جهت نشان دادن نقاط ضعف به مسئولین اجرایی برای کمک به دولت برای حل آنها بکار گرفته شود.[۳]

*توضیحات رئیس مجلس برای کسانی که شبهاتی در زمینه مصوبات خوب مجلس یازدهم و نمایندگان انقلابی آن دارند، پاسخ مناسبی است. و بویژه برای آنها که می‌پرسند چرا اثر خاصی از برخی از این مصوبات مشاهده نمی‌شود!؟

***

طلب نفرین امام جمعه اردبیل برای عوامل "پارتی‌بازی"

آیت‌ا... سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل طی سخنانی با انتقاد از رفتار ناصحیح برخی مدیران در سفارش برای استخدام‌های غیر قانونی گفته است: با کمال تأسف این روزها دستور خاص بعضی از وزرا به مدیران برای استخدام افراد خاص با فشار نماینده‌ها در سطح کشور تکرار می‌شود. با هر مدیری صحبت می‌کنی می‌بینی گرفتار است این وزرا هم به ملت خیانت می‌کنند هم خود را به راحتی اهل جهنم می‌کنند و هم مدیر بیچاره را با خود به جهنم می‌برند؛ اگر مدیر مقاومت کند دفتر وزیر با بی‌حیایی و با کمال وقاحت و پررویی دستور وزیر را از مدیر مربوط پیگیری می‌کند که چرا به دستور وزیر عمل نمی‌کنید!؟

به گزارش روزنامه آرمان ملی، وی افزود: با استخدام یک نفر به صورت خارج از ضابطه؛ باور تمام مطلعین نسبت به نظام و انقلاب و مدیریت کشور خراب و ریزش عظیمی در موالیان انقلاب رخ می‌دهد این اقدام پایمالی کردن صریح آیات قرآن و سیره معصومین و خون ۲۲۰ هزار شهید است.

آیت‌ا... عاملی تصریح کرد: در این خصوص استخدام شده‌ها بدانند که یک عمر پول حرام می‌خورند و ۳۰ سال خودشان و بچه‌هایشان از پول حرام ارتزاق می‌کنند چون ظرفیت اشتغال یک حق عمومی است و مقدمات آن با بیت المال درست شده است بنابراین تصرف بدون وجه شرعی و قانونی در آن اجحاف در حق عموم است.

وی گفت: ما چند ماه پیش از مدیران خواستیم نامه‌های وزرا را منتشر کنند اما نکردند. اگر منتشر می‌شد سیل نفرین به طرف وزیر و نماینده‌ای که برای اشخاص خاص کار می‌کند روانه می‌گردید؛ حالا که منتشر نکردند ما آنها را از بلای نفرین خلاص نمی‌کنیم و بر فرض وقوع چنین خیانتی به هر دو طایفه نفرین می‌فرستیم. البته احتیاج به نفرین ما نیست. آن نیروی شرکتی که ۲۰ سال است در یک اداره کار می‌کند اما تبدیل وضعیت نشده و یک لحظه می‌بیند کسی به صورت صفر کیلومتر استخدام شده؛ او با تمام وجود خود به بانی این خیانت نفرین می‌فرستد و در نتیجه خزانه و نامه اعمال خائنین پر از نفرین است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اضاعه حق الناس و ایجاد بدبینی به نظام اسلامی همیشه به دنبال خود نفرین دارد اما مسئله مهم این است که نفرین مسئله نفس الامری است و با آن مشکل کشور حل نمی‌شود. دستگاه‌های نظارتی باید با تمام توان وارد شوند. ریاست محترم جمهور باید وزرای خاطی را مواخذه کند و مجمع تشخیص تصویب کند که اگر معلوم شد نماینده‌ای در استخدام یا در عزل و نصب‌ها دخالت کرده ۵ دوره از نمایندگی محروم گردد؛ ثقل تمام این مطالب این است که همه ما مسئولیت داریم که از نظر قانون مداری و رعایت حقوق عمومی کشور خود و ملت را در یک سطح کاملاً آرمانی قرار دهیم به حدی که هیچ کس جرأت داشتن حق ویژه یا اضاعه حقی را نداشته باشد. زمان دیر است. امروز را نباید به فردا موکول کنیم و برای ساختن یک فرهنگ آرمانی از همین امروز باید دست به کار شویم. [۴]

*سخنان تبیینی و مجاهدانه آیت‌ا... عاملی در وهله اول باید الگویی برای سایر ائمه محترم جمعه و جماعات باشد تا بدانند استیفای حقوق مردم از منابر مذهبی چگونه ممکن و میسور است.

این سخنان همچنین مصداق اتمّ "جهاد لسانی" و مجاهدت تبیینی است زیرا چیزی جز دفاع از نظام، دفاع از خدمتگزاری دولت و دفاع از انقلاب اسلامی و مردم نیست.

توجه به آنچه که نماینده ولی فقیه در اردبیل برای آن طلب نفرین کرده است؛ می‌تواند رضامندی عمومی ایجاد کند و جلوی ظلم در حق برخی افراد را بگیرد.

***

1_ https://irna.ir/xjP8d3

2_ https://khl.ink/f/43551

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1423917

4_ https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1080403

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir