همکاری اعضای اوپک‌پلاس برای ثبات بازار نفت

همکاری اعضای اوپک‌پلاس برای ثبات بازار نفت
شناسه خبـر : ۱۲۴۷۲۸ جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

وزرای نفت و انرژی اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌ و ششمین نشست خود، با هدف بهبود ثبات بازار نفت، بر تداوم توافق «بیانیه همکاری» تأکید کردند.

به گزارش موج خبر به نقل از وزارت نفت، بر اساس اعلام دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سی‌ و ششمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیر اوپک پنجشنبه، نهم آذرماه از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.

اعضای اوپک‌پلاس در این نشست از درخواست الکساندر سیلویرا اولویرا، وزیر معادن و انرژی برزیل برای الحاق این کشور به منشور همکاری اوپک و غیر اوپک (ائتلاف اوپک‌پلاس) از یکم ژانویه 2024 (11 دی‌ ماه 1402) استقبال کردند.

در این نشست همچنین بر تعهد مستمر کشورهای شرکت‌کننده در بیانیه همکاری (DoC) برای تضمین ثبات و تعادل بازار نفت تأکید شد.

با توجه به شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام در این نشست:

1. بر چارچوب توافقنامه همکاری که در دهم دسامبر 2016 (شنبه، 20 آذر 1395) امضا و در نشست‌های بعدی از جمله سی‌ و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیر اوپک در چهارم ژوئن 2023 (14 خرداد ماه 1402) هم تأیید شده بود و در عین حال منشور همکاری اوپک و غیر اوپک که در دوم ژوئیه 2019 (سه‌شنبه، 11 تیر ماه 1398) امضا شده است، تأکید شد.

2. یادآوری شد که بر اساس تصمیم سی‌ و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی عضو ائتلاف اوپک‌پلاس، ارزیابی‌های سه منبع مستقل «آی‌اچ‌اس»، «وود مکنزی» و «ریستاد انرژی» برای میانگین تولید موردنظر کشورهای آنگولا، کنگو و نیجریه در سال 2024 میلادی به شرح زیر است:

آنگولا روزانه یک میلیون و 110 هزار بشکه

کنگو 277 هزار بشکه در روز

نیجریه روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه.

3. تصمیم گرفته شد سی‌ و هفتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) در یکم ژوئن سال 2024 میلادی (11 خرداد ماه 1403) در وین برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir