از سهم‌مان از روزگار، یک نفس بی‌اسرائیل طلبکاریم

از سهم‌مان از روزگار، یک نفس بی‌اسرائیل طلبکاریم
شناسه خبـر : ۱۲۲۸۲۸ شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

وجیهه سامانی در گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه در ایران گفت: ما بالاخره یک روز به خانه مان، مسجدالاقصی برمی‌گردیم. ما از سهم‌مان از روزگار، یک نفس بی‌اسرائیل طلبکاریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر‌، گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه در ایران و کشورهای عربی، همزمان در20 کشور امارات، بحرین، الجزائر، عربستان سعودی، سودان، عمان، سوریه، عراق، کویت، لبنان، لیبی، یمن، تونس،‌ موریتانی، مصر، فلسطین، مغرب، اردن و ایران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که در ایران امروز از ساعت 11 تا 15 در حوزه هنری برگزار شد،‌ نویسندگان و شاعرانی جون محسن پرویز‌، وجیهه سامانی‌، راضیه تجار،‌ علی‌محمد مودب و ... سخنرانی کردند.

 وجیهه سامانی در این مراسم در سخنانی گفت:‌ می‌گویند چهل روز است که طوفان‌الاقصی شروع شده و ‌زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه غزه زیر آتش دشمن وحشی صهیون‌اند‌. اما نمی‌گویند بیش از 75 سال است که اوضاع همین است. 75 سال است که در قرن اتم و آهن و تکنولوژی، پیش چشمان 8 میلیارد انسان ساکن در دهکده بزرگ جهانی، ملتی مظلوم، تنها، بی‌دفاع، اما مقتدر، مورد ظلم و تجاوز قومی وحشی، جعلی، بی اعتبار و لعن شده در کلام خدا قرار گرفته‌اند: خانه و کاشانه و خاک شان،جان عزیزان شان، آرامش و امنیت شان، عزت و غیرت و غرورشان.»

وی ادامه داد:  آری، طوفان‌الاقصی از بامداد 7 اکتبر آغاز شد، اما در پاسخ 75 سال ظلم و ستم و تجاوز. درست در نقطه‌ای که این بزرگترین هولوکاست قرن، پیش چشم جهانیان عادی شده بود. و غربی که تمام تمدن و تاریخ و پیشینه چند صد ساله‌اش را یکجا، خرج کشور جعلی و جنایتکار کرده بود، حالا با بیداری وجدان ملت‌ها، همه اعتبار و آبروی‌شان به باد رفته است. و شاید راز شروع این توفان همین باشد؛ همین که خواستند «مقاومت» را از بین ببرند، اما جهانی شد.

سامانی تصریح کرد: ما بالاخره یک روز به خانه مان، مسجدالاقصی بر می‌گردیم. ما از سهم‌مان از روزگار، یک نفس بی‌اسرائیل طلبکاریم. ما ایمان داریم که خدای ما و کودکان فلسطین و غزه، از دجال‌های صهیونیست و یانکی‌ها بزرگتر است، خیلی بزرگتر...این کودکان، این خون‌ها، این اشک‌ها، نیل می‌شوند، و موسایی از این میان باز می‌گردد... این وعده خداست، و خداوند هرگز خلف وعده نمی‌کند.»
 
انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir