اجرای طرح ملی غربالگری فشارخون و دیابت

اجرای طرح ملی غربالگری فشارخون و دیابت
شناسه خبـر : ۱۲۱۶۴۲ چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص برنامه ملی بسیج غربالگری فشار خون و دیابت، گفت: این برنامه به تازگی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده، لذا همه گروه‌ها باید در اجرای این برنامه همکاری لازم را داشته و آن‌ را در اولویت قرار دهند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مریم کوشکی ظهر امروز در جلسه شورای مدیران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای مصوبات جلسات شورای مدیران گفت: مصوباتی که در جلسات شورای مدیران به تصویب می‌رسد لازم‌الاجرا بوده و همه باید برای اجرای آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی درخصوص برنامه ملی بسیج غربالگری فشار خون و دیابت، عنوان کرد: این برنامه به تازگی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و مورد تاکید قرار گرفته است لذا همه گروه‌ها باید در اجرای این برنامه همکاری لازم را داشته و آن‌ را در اولویت قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهداف اجرای این برنامه خاطرنشان کرد: مهمترین هدف این برنامه شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و مداخله برای پیشگیری از سکته‌ها و بیماری‌های دیگر در این افراد است.

کوشکی ادامه داد: با شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون به خصوص افراد زیر ۳۰ سال می‌توان از بروز بیماری‌های دیگر و سکته پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های اصلاح سبک زندگی سالم به جامعه هدف و غربالگری همزمان و همچنین مداخله برای برطرف نمودن اختلالات فشار خون و دیابت باید تا اجرایی شدن این برنامه در اولویت تمام برنامه ها قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: جامعه هدف، دستورالعمل ها، روند اجرا، تجهیزات، مقدار اعتبارات موردنیاز اجرای این طرح و... بررسی شده و از ۲۰ آبان اجرا خواهد شد‌

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir