شهرداری‌ها اقدام به ایجاد جان‌پناه برای سگ‌های بلا صاحب کنند

شهرداری‌ها اقدام به ایجاد جان‌پناه برای سگ‌های بلا صاحب کنند
شناسه خبـر : ۱۲۰۸۷۴ جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: با وجود تکلیف شهرداری‌ها نسبت به احداث جان پناه برای سگ‌های بلا تکلیف، شهرداری‌ها در همه شهرها باید اقدام به ایجاد جان پناه برای نگهداری از حیوانات کنند.

مصطفی زبردست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر با اشاره به اینکه وجود سگ‌ها و حیوانات بلا صاحب یک معضل در همه استان‌ها است، اظهار کرد: سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها وزارت کشور، شهرداری‌ها را مکلف کرده که نسبت به تاسیس جان پناه برای نگهداری این حیوانات در شهرها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در خرم‌آباد و بروجرد جان پناه ایجاد شده است، که باید در قالب کمیته‌ها و تیم‌ها جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تاکید کرد: در دیگر شهرستان‌ها هم نیاز به تاسیس جان پناه برای سگ‌های بلا صاحب داریم، البته جمع‌آوری این حیوانات نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

زبردست با بیان اینکه برخی از شهروندان از سر دلسوزی پسماند غذای خود را به حیوانات می‌دهند، گفت: همین کار باعث می‌شود، حیوانات این محیط را امن و ایمن تلقی کنند و مجدد برای دریافت غذا مراجعه کنند،اتفاقی که گاهی باعث بروز حوادثی می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه از شهروندان تقاضا داریم در وهله اول از غذا دادن کودکان به حیوانات بلا صاحب جلوگیری کنند، گفت: نکته مهم اینکه در صورت گزش و آسیب توسط حیوانات ده تا پانزده دقیقه محل آسیب را با آب و صابون فراوان شسته و بلافاصله فرد آسیب دیده به مرکز بهداشت اعزام شود، این موضوع کمک قابل توجهی به پیشگیری از بروز بیماری‌ها می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان خاطر نشان کرد: دامپزشکی استان در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از جمله هاری و تب مالت عملیات واکسیناسیون و شناسایی دام‌های آلوده را در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir