یک زوج از هر ۵ زوج با مشکل ناباروری مواجه است

یک زوج از هر ۵ زوج با مشکل ناباروری مواجه است
شناسه خبـر : ۱۲۰۷۲۵ چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، همایون عمودی زاده امروز چهارشنبه در جلسه کمیته پدافند غیر عامل با تشریح سیاست های بهزیستی در بحث توانمند سازی مددجویان و پیشگیری از معلولیت ها اظهار داشت: تغییر رویکرد در سیاست‌های جمعیتی کشور، باعث شده است تا توجه بیشتری به چالش‌های فرزندآوری شود و اینکه چه موانعی پیش روی زوجین برای فرزندآوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند رو به افزایش جمعیت سالمند و در عین حال، کاهش آمار ازدواج و پایین آمدن نرخ فرزندآوری در بین خانواده‌ها، باعث شده تا سیاست‌های جمعیتی کشور دستخوش تغییرات اساسی شود، گفت: هر یک از دستگاه‌های مرتبط با سلامت، خانواده و جمعیت باید برنامه‌هایی برای افزایش جمعیت کشور در دستور کار داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی لرستان، گفت: وزارت بهداشت نیز تا حدودی در افزایش آمار زاد و ولد مسئولیت بیشتری دارد، به آن جهت که علاوه بر فعالیت در زمینه ترغیب افزایش جمعیت کشور، سلامت نوزادان و مادران را نیز بر عهده دارد.

عمودی زاده، گفت: طبق آمارهای موجود، نرخ شیوع ناباروری حدود ۲۰ درصد است و بنابراین، حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir