افتتاح ۲۶ پروژه مخابراتی در هفته ارتباطات/ خرم‌آباد به تکنولوژی 5G متصل می‌شود

افتتاح ۲۶ پروژه مخابراتی در هفته ارتباطات/ خرم‌آباد به تکنولوژی 5G متصل می‌شود
شناسه خبـر : ۱۲۰۴۰۸ دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

مدیرکل مخابرات منطقه لرستان از فعال شدن تکنولوژی 5G تا پایان سال جاری در مرکز استان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، نبی‌اله شمسی‌فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۱۹۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در هفته ارتباطات نیز ۲۶ پروژه با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان در سراسر استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل مخابرات لرستان در خصوص مشکل سرقت کابل‌های مخابراتی در برخی روستاها، افزود: در حوزه روستایی شبکه ارتباطی به صورت هوایی انجام شده و غالب این شبکه در معرض آسیب و سرقت است.

شمسی‌فر با بیان اینکه سال گذشته پوشش ارتباطی بیش از ۶۰ روستای استان خاکی شد، افزود: استفاده از سیم‌کارت با شماره و تعرفه ثابت در روستاها پیشنهاد شده و طی ۲ ماه آینده واگذاری سیم‌کارت به روستاهای دارای مشکل قطع ارتباطات به دلیل سرقت کابل آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پوشش کامل ارتباطی در مناطق کوهستانی مانند لرستان امکان‌پذیر نیست، افزود: با این وجود شبکه تلفن همراه در حال بازسازی و نوسازی است و به طور پیوسته با روش‌های مختلف پوشش ارتباطی در نقاط کور تقویت می‌شود.

مدیرکل مخابرات لرستان در خصوص پایداری ارتباطات در مواقع بحران خاطرنشان کرد: در سیل ۹۸ استان شاهد قطع ارتباطی در شهرهای سیل‌زده همچون پلدختر بودیم، اکنون اما این مسیر تجت پوشش فیبر نوری قرار گرفته و تا حدودی این مشکل رفع شده است.

شمسی‌فر ادامه داد: ارتباطات رادیویی را نیز در برخی محورها برقرار کردیم تا چنانچه به هر علتی با قطع فیبر نوری مواجه شدیم، ارتباط رادیویی با مناطق بحران‌زده برقرار باشد.

وی از فعال شدن تکنولوژی 5G تا پایان سال جاری در مرکز استان خبر و ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند مشارکت مردم برای راه‌اندازی چند سایت در سطح شهرستان خرم‌آباد هستیم.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir