برگزاری مراسم لیالی قدر در ۴۶ بقعه لرستان

برگزاری مراسم لیالی قدر در ۴۶ بقعه لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۰۰۲۰ شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به توزیع بیش از ۵ هزار بسته افطاری ساده در بقاع این استان گفت: مراسم لیالی قدر در ۴۶ بقعه لرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با بیان اینکه تقدیر و سرنوشت یک‌ ساله انسان در شب قدر رقم می‌خورد، اظهار داشت: این شب بهترین فرصت برای طلب مغفرت و تعیین سرنوشتی مطلوب برای انسان است.

وی با اشاره به افزایش معرفت انسان و بیدارکردن دل‌ها در شب قدر افزود: سخنرانی، مداحی توسط مداحان اهل‌بیت(ع)، قرآن به‌سر گرفتن، قرائت دعای جوش کبیر و زیارت عاشورا از برنامه‌های شب‌های قدر است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه رمضان در 46 بقعه متبرکه این استان آغاز شده است، عنوان کرد: محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن کریم در بقاع لرستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع مبارکه لرستان بیان کرد: مراسم احیای شب قدر علاوه بر مساجد در بقاع این استان نیز برگزار می‌شود.

عباس‌زاده از دیگر برنامه‌ها در ماه رمضان را قرائت روزانه دعای ابوحمزه ثمالی و دیگر ادعیه‌های سفارش‌شده دانست و گفت: همچنین جلسات تفسیر قرآن کریم در برخی از بقاع متبرکه انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برگزاری افطاری ساده در بقاع این استان ابراز کرد: بیش از 5 هزار بسته غذایی تاکنون بین روزه‌داران توزیع شده است.

عبا‌س‌زاده اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ماه رمضان و به‌ویژه در شب‌های قدر از سوی مبلغان بومی لرستان و همچنین با دعوت از مبلغان اعزامی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 644/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir