وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام غیر مجاز در لرستان

وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام غیر مجاز در لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۹۸۲۳ دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۰

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه در ممیزی مشخص می‌شود که چه تعداد دام غیر مجاز داریم، گفت : طبق بررسی‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام غیر مجاز در مراتع داریم که بیش از ظرفیت مراتع استان است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت سنجابی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص مصوبات سفر رییس جمهور به استان در حوزه منابع طبیعی، اظهار کرد: اعتبار تخصیص داده شده از محل سفر رییس جمهور به استان لرستان  ۵ میلیارد تومان بود که در دو بخش خشکیدگی و تولید نهال هزینه شد.

وی افزود: در بخش خشکیدگی‌ اعتبار را صرف ذخیره نزولات در سه شهرستان کوهدشت، چگنی و خرم‌آباد کردیم، همچنین ۲۰۰ هزار نهال تولید شد. 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه حفاظت از بام را به طور جد دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: بام ردیف ملی ندارد اما از محل ردیف استانی اعتبار دارد و ما با همین اعتبار مدیریت می‌کنیم، اما نگاه ما واگذاری بام به بخش خصوصی است.

سنجابی گفت: برای دو میلیون هکتار از اراضی استان ممیزی مراتع را انجام دادیم، با ممیزی مراتع دامدار و تعداد دام‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ممیزی مشخص می‌شود که چه تعداد دام غیر مجاز داریم، عنوان کرد: طبق بررسی‌ها حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام غیر مجاز در مراتع داریم که بیش از ظرفیت مراتع استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه صحبت‌های خود به اجرای طرح مرتع‌داری در هفتصد هزار هکتار از مراتع استان نیز، گفت: در طرح مرتع‌داری صرفا بحث چرا نیست، بلکه توسعه کشت گیاهان دارویی و پرورش زنبور عسل مد نظر است.

سنجابی همچنین در خصوص برخی حاشیه‌ها مربوط به مالکیت شرکت کشت و صنعت خرم‌آباد نیز توضیح داد: ۲۰۰ هکتار از اراضی این منطقه دارای اختلافاتی با کشاورزان و دامداران بود که این اختلاف برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری با واگذاری متفاوت است، گفت: برای مابقی اراضی نیز واگذاری توسط منابع طبیعی و آبخیزداری صورت نگرفته است، اما حق بهره‌برداری به این شرکت داده شده است.

به گفته معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان کشت و صنعت باید سالانه ۲۰ درصد درآمد خود را به عنوان بهره مالکانه به اداره کل منابع طبیعی پرداخت کند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir