انجام ۳ فصل از مرمت مقبره امامزادگان زید و قاسم ازنا

انجام ۳ فصل از مرمت مقبره امامزادگان زید و قاسم ازنا
شناسه خبـر : ۱۱۹۷۹۹ جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

ازنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از انجام سه فصل از مرمت مقبره امامزادگان زید و قاسم شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش موج خبر، عطا حسن‌پور در سخنانی، اظهار داشت: به منظور حفاظت آثار تاریخی لرستان، انجام سه فصل از مرمت در مقبره امام زادگان زید و قاسم شهرستان در دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در این سه فصل مرمت، رطوبت زدایی، کف‌سازی، استحکام‌بخشی و گچ‌بری بخش‌هایی از گنبد مقبره امام زاده قاسم انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه برای این فصل مرمت اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی اعتبار خوبی برای ادامه مرمت و حفاظت از این اثر ارزشمند در نظر گرفته شده و در اوایل سال ۱۴۰۲ مراحل تخصیص و اجرای عملیات در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسن‌پور، بیان کرد: امامزادگان زید و قاسم (ع) به عنوان یکی‌از بناهای تاریخی استان در غرب ایران و در دهستان جاپلق از توابع شهرستان ازنا واقع شده و قدمت آن به قرن هشتم هجری و دوره ایلخانی می‌رسد.

وی با اشاره به ماده ۱۳ قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، فرهنگی و تکلیف دستگاه‌های اجرایی در خصوص مرمت ابنیه تاریخی، خواستار همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در خصوص مرمت و نگداری بنا شد.

بنا بر این گزارش، لازم به ذکر است آرامگاه امامزادگان زید و قاسم شهرستان ازنا به شماره ۱۷۵۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir