سهمیه کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال در لرستان در نهضت ملی کاشت درخت

سهمیه کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال در لرستان در نهضت ملی کاشت درخت
شناسه خبـر : ۱۱۹۳۸۵ یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: یک پروژه تحت عنوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور به دستور ریاست جمهوری کلید خورده است که سهمیه استان از این تعداد کاشت نهال، ۳۰ میلیون کاشت درخت طی چهار سال است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سید رحمان سهرابی امشب در جمع خبرنگاران، با اشاره به کشت نهال در نهالستان‌های لرستان، اظهار کرد: یک پروژه تحت عنوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور به دستور ریاست جمهوری کلید خورده است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه استان از این تعداد کاشت نهال، ۳۰ میلیون کاشت درخت طی چهار سال است.

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه از اسفند امسال تا اسفند سال آینده باید هفت و نیم میلون درخت در استان کاشته شود، افزود: برنامه‌ریزی شده که این تعداد درخت در پنج نهالستان تحت مالکیت ادار‌کل منابع‌طبیعی و مراکز بخش خصوصی کاشته شود.

سهرابی بیان داشت: ظرفیت پنج نهالستان استان حدود چهار میلیون اصل نهال است، همچنین سه و نیم میلیون اصله نهال دیگر باید توسط بخش خصوصی همچون صنایع و معادن، آزادراه، کشت و صنعت و .... انجام شود.

وی با بیان اینکه عملیات کاشت نهال در نهالستان‌ها آغاز شده است، گفت: با بخش خصوصی رایزنی شده که نسبت به کاشت درختان اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir