هشدار محیط‌ زیست به آبیاری مزارع درود با فاضلاب

هشدار محیط‌ زیست به آبیاری مزارع درود با فاضلاب
شناسه خبـر : ۱۱۹۰۸۲ دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به برخی نگرانی‌ها در رابطه با آلودگی کارخانه سیمان دورود، گفت: یکی دیگر از معضلات زیست‌محیطی شهرستان دورود آبیاری مزارع با فاضلاب است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، علی سالاروند امشب در جمع خبرنگاران لرستان با بیان اینکه اختصاص یک روز به نام هوای پاک در تقویم ملی و برگزاری مراسمات مختلف در این هفته نشان از اهمیت این موضوع و نقش آن بر زندگی زیستمندان است، اظهار داشت: هدف از آن ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است. 

وی با اشاره به شعار هفته پاک «تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی»، استفاده از هوای پاک و سالم را حق مسلم تمام شهروندان دانست و افزود: تحقق این امر در گرو مشارکت عمومی و عزم جدی تمام دستگاه‌ها اجرایی برای دستیابی به هوای پاک و سالم است. 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه شهرستان دورود به لحاظ محیط زیست طبیعی و جاذبه‌های گردشگری در جایگاه ممتازی قرار دارد، عنوان کرد: در بحث محیط انسانی موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی و عدم تصفیه کامل فاضلاب و وجود برخی صنایع آلاینده از معضلات زیست محیطی این شهر به حساب می‌آیند. 

سالاروند با اشاره بعضی نگرانی‌ها در خصوص آلودگی کارخانه سیمان دورود، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان این واحد صنعتی در این خصوص برگزار شد بر استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات فاز سه این کارخانه تاکید شد و امیدواریم تا 18 ماه آینده مشکل آلایندگی مقطعی این فاز کارخانه به طور کامل رفع شود. 

وی با بیان اینکه این امر منوط به ارائه طرح فیلتراسیون کارآمد از طرف کاخانه سیمان است، بیان کرد: تاکنون اجازه هیچ گونه جاده سازی به سمت دریاچه گهر صادر نشده بود که در این راستا با همکاری معاونت امور عمرانی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری طرح ویژه ای برای ساماندهی دریاچه گهر و استفاده پایدار تر از مواهب این دریاچه در دست بررسی است که در سال آینده اجرایی خواهد شد. 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان، تکمیل پروژه تصفیه خانه شهر دورود را از اولویت‌های این شهر برشمرد و افزود: متأسفانه امکان آبیاری با فاضلاب در بعضی مزارع وجود دارد که باید با تمهیدات ویژه از این امر جلوگیری شود. 

سالاروند، تولید و مصرف انرژی‌های پاک، استفاده از سوخت‌های استاندارد، کاهش مصرف انرژی، جلوگیری آتش زدن بقایای گیاهی (کاه وکلش سوزی) مزارع، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و به روز کردن ناوگان حمل و نقل را از راه‌های کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: اجرای قوانین در کنار مشارکت‌های مردمی از عوامل مهم دستیابی به هوای پاک است.

انتهای پیام/641/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir