رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی/ لزوم ایجاد صنایع تبدیلی

رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی/ لزوم ایجاد صنایع تبدیلی
شناسه خبـر : ۱۱۸۸۳۸ جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

استاندار لرستان با اشاره به رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی در بین استان‌های غیر ساحلی، بر ضرورت ایجاد صنابع تبدیلی و زنجیره ارزش در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، فرهاد زیویار امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های نوپای استان لرستان ایجاد مراکز پرورش ماهیان گرم ابی، سردابی و خاویاری است و با توجه به ظرفیت بالای تولید که در استان داریم رتبه اول تولید ماهیان سردابی در استان‌های غیر ساحلی به لرستان تعلق دارد.

وی، عنوان کرد: علی رغم تلاش‌های فراوانی که در این زمینه انجام شده، محصول تولید شده بدون فرآوری و به صورت خام به استان‌های دیگر صادر می‌شود و این در حالی است که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد زنجیره ارزش بر ظرفیت اشتغال و ارز آوری استان افزود.

استاندار لرستان، عنوان کرد: به همین منظور به معاون اقتصادی تاکید شد با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیرکل شیلات لرستان بازدیدی از هلدینگ ها و مجموعه‌های تولیدی منطقه آزاد تجاری چابهار انجام شود و از مجموعه‌ها و کارخانه‌های عمل آوری، تولید خوراک آبزیان که این کار را در قالب یک زنجیره ارزش، تولید می‌کنند و با بسته بندی، محصولات را به کشور روسیه صادر می‌کنند، بازدید کنند.

زیویار، تصریح کرد: طی این بازدید دو روزه مذاکراتی با طرفین به عمل آمد و در نهایت هیأتی از چابهار به لرستان سفر کرد که امروز مدیرعامل و رئیس یک مجموعه و دو نفر از اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد و یکی از صاحب نظران جهانی در حوزه شیلات به استان لرستان سفر کرده و از ظرفیت‌های موجود بازدید خواهند داشت که در نهایت تفاهم‌نامه‌ای برای سرمایه گذاری در استان لرستان و ایجاد صنایع مشابه چابهار در لرستان از جمله عمل آوری ماهی و تولید خوراک ماهی و صنایع وابسته به منظور تولید اشتغال و ارزآوری خواهیم داشت.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir