«کمندان» در مرحله آبگیری است/ تعلل در جابجایی روستائیان حاشیه سد

«کمندان» در مرحله آبگیری است/ تعلل در جابجایی روستائیان حاشیه سد
شناسه خبـر : ۱۱۸۳۵۹ شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

ازنا- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد «کمندان» در مرحله آبگیری است گفت: بنیاد مسکن و محیط زیست استان در مورد جابجایی روستای «کمندان» تعلل دارند.

به گزارش موج خبر، حسین گودرزی در سخنانی با اشاره به آبگیری سد «کمندان»، اظهار داشت: سد «کمندان» در مرحله آبگیری بوده و این در حالیست که بنیاد مسکن و محیط زیست لرستان در مورد جابجایی روستای «کمندان» تعلل دارند و مقدمات کار هنوز انجام نشده است.

وی، اضافه کرد: علیرغم قول‌های متعددی که مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و معاون سازمان محیط زیست دادند و عنوان کردند مشکلی برای جانمایی روستا وجود ندارد اما نامه رفع مشکل محل روستا را اعلام نمی‌کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشی از روستا در محل دریاچه سد قرار دارد و باید این موضوع زودتر به نتیجه برسد، از بهار امسال سد آماده آبگیری است و سرعت آبگیری باید متناسب با جابجایی روستا انجام شود، احداث شبکه پایاب شروع شده و ۶۰۰ هکتار آن تعیین شده است، با احداث این سد چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های پایین دست آن مشروب خواهند شد، قرار بود تابستان امسال آب شرب شهرستان ازنا از محل این سد تأمین شود و از چاه‌ها استفاده نشود.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: هیئت مدیره کارخانه فولاد ازنا متعهد شدند در صورت رفع مشکلات تا شهریور سال آینده این کارخانه را به بهره‌برداری برسانند.

وی در ادامه، تاکید کرد: طی هفته گذشته آغاز عملیات بهره برداری از چهار زمین چمن مصنوعی در شهرستان درود انجام شد که عملیات آن به مناسبت هفته تربیت بدنی و جوانان شروع شده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از کارهای مفیدی که در حوزه دانش بنیان در شهرستان درود صورت گرفت و ارتباط میان صنعت و تولید را برقرار کرد، پرتابگر سیم‌ها و کابل‌های برق به طول ۴۵۰ متر بود که در مسیرهای صعب العبور و یا رودخانه‌ها، سیل و بحران می‌تواند کابل‌ها را به مسیرهای دورتر پرتاب کند، این کابل‌ها نیاز به برق ندارد و با گاز کار می‌کند، کابل‌ها را دانشگاه آزاد واحد درود به سفارش وزارت نیرو ساخته بود که مورد آزمایش قرار گرفت.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir