افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (Tmc) دانشگاه آزاد خرم آباد

افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (Tmc) دانشگاه آزاد خرم آباد
شناسه خبـر : ۱۱۷۷۶۵ سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

مرکز Tmc دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با حضور مدیرکل، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان و رئیس و جمعی از کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد افتتاح شد .

به گزارشموج خبر لرستان ، دکتر سیامک بهاروند ریاست دانشگاه آزاد واحد خرم آباد در حاشیه این مراسم، ضمن تقدیر از همکاری همه جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، گفت: آموزش های دانشگاهی صرف، فارغ التحصیلان و به تبع آن، چرخ اقتصاد جامعه را یاری چندانی نخواهد کرد و به همین دلیل، رویکرد روی آوری و ترغیب دانشجویان به کسب مهارت های آموزش فنی و حرفه ای را دنبال خواهیم کرد.
در ادامه معتمدی ضمن تشریح طرح های دانشجویی سازمان آموزش فنی و حرفه ای از جمله نخلستان و کهاد، مراکز Tmc را رابط بین دانشگاه و بازار کار دانست و گفت: هدف ما توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای ورود به بازار کار و ترغیب قشر جوان تحصیل کرده ی مهارت آموخته به کارآفرینی است.

معتمدی ویژگی بارز مهارت های سازمان را انعطاف پذیر بودن با شرایط مهارت آموختگان، جوامع هدف و نیاز روز جامعه و بازار کسب و کار برشمرد و افزود: براین باوریم که با تربیت دانشجویان مهارتی و کاهش فاصله بین علم و عمل می توان نیاز بخش صنعت و تولید را به نیروی متخصص و ماهر تعدیل نموده و این مهم در کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور بسیار حائز اهمیت است.
معتمدی همچنین ابراز امیدواری کرد که حاصل این هم افزایی و تشریک مساعی و خدمات مراکز این چنینی منجر به آماده سازی و تجهیز فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای ورود به بازار کار و توانمندی نیروی انسانی آتی جامعه بشود.
معتمدی در ادامه دیدگاه ریاست دانشگاه را در پویایی اینگونه مراکز، ارزشمند خواند و گفت با جدیدیت پیگیر برگزاری دوره های مهارت آموزی حرفه ای و کاربردی بصورت مشترک با دانشگاه هستیم تا بتوانیم دانشجویان را به سمت فراگیری مهارت های عملی با هدف اشتغالزایی ترغیب نمائیم.

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (Tmc) با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به دانش آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی: نیاز سنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتاً ارائه خدمات مهارت‌آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان و با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی، راه‌اندازی می‌شود.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir