ضرورت ارائه خدمات مشاوره‌ای و پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان

ضرورت ارائه خدمات مشاوره‌ای و پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۶۱ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

استاندار لرستان بر ضرورت ارائه خدمات مشاوره‌ای و پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان در راستای رشد جمعیت و فرزند آوری در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، فرهاد زیویار امروز پنج شنبه در قرارگاه جمعیت و خانواده لرستان گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات مرتبط با جمعیت از مهم‌ترین اقداماتی است که تمامی مسئولین مکلف به عمل به آن هستند.

وی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین نکاتی که امام راحل به آن تاکید داشت موضوع پرورش و تربیت نسل آینده انقلاب بود و همه ما در هر جایگاه و مقامی عهده دار این مسئولیت خطیر و موظف به انجام وظیفه هستیم.

استاندار لرستان ادامه داد: تربیت نسل جوان و انتقال ارزش‌های انقلاب به این نسل نقش مهمی در افق ترسیم شده برای آینده کشور دارد و پیشرفت، توسعه و پایداری نظام انقلاب اسلامی به این مهم وابسته است.

زیویار با اشاره به اهمیت حضور و نقش نسل جوان در جامعه بیان داشت: با توجه به اینکه اکثریت جمعیت جامعه ما را نسل جوان تشکیل می‌دهد این موضوع می‌تواند به منزله یک اتفاق مثبت در کشور تلقی شود و لازم است تمامی اقدامات در زمینه تسهیل شرایط برای ازدواج و فرزند آوری این نسل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان نقش مهمی در آینده کشور دارد، تصریح کرد: رشد جمعیت و فرزند آوری مستلزم فراهم سازی شرایط بوده و افزایش سطح رفاه، تأمین مسکن و اشتغال در جوامع پیشرفته از راهکارهای مناسب برای رسیدن به این هدف محسوب می‌شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: در کشور ما ساز و کارهای مناسبی برای ارائه خدمات به نسل جوان برنامه ریزی و تمهید شده و ضرورت دارد اقدامات در این زمینه با لحاظ رفع موانع و تسهیل گری اجرایی شوند.

زیویار تاکید کرد: بانک‌ها در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی فعال در زمینه رسیدگی به مشکلات جوانان، نقش مهمی در ایجاد شرایط برای تشویق و ترغیب زوج‌های جوان به فرزند آوری داشته و لازم است اجرایی کردن برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه با همکاری و همراهی همه نهادهای مرتبط پیگیری شود.

وی افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی، ارائه خدمات درمانی، مشاوره، تأمین تسهیلات و سایر اقداماتی که به رشد جمعیت و فرزند آوری کمک می‌کند، مطلوب بوده و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای کمک به زوج‌های جوان این اقدامات را عملیاتی کنند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir