جذب 61 درصدی اعتبارات تبصره 18 در استان

جذب 61 درصدی اعتبارات تبصره 18 در استان
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۳۰ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

با توجه به گزارشات ارائه شده در جلسه بررسی وضعیت منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تاکنون ۶۱ درصد اعتبارات در استان جذب شده و این روند با توجه به جدول زمانبندی قابل قبول است.

به گزارش موج خبر، فرهاد زیویار در جلسه بررسی آخرین وضعیت جذب و پرداخت منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه های اجرایی و بانک‌های عامل استان اظهار داشت: طبق گزارشات ارائه شده در رابطه با جذب اعتبارات منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، این اعتبارات تا حدود یک ماه گذشته روند کندی داشت که پس از پیگیری ها و تسهیل شرایط این روند سیری صعودی نسبت به قبل را طی کرده است. 

وی با اشاره به قابل قبول بودن روند جذب اعتبارات در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری جلسات پیاپی و همکاری خوب دستگاه های اجرایی و بانک های عامل، فرآیند جذب منابع روند افزایشی داشته و با توجه به بررسی آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته انتظار می رود که در رسیدن به نقطه مطلوب مشکلی وجود نداشته باشد. 

استاندار لرستان ادامه داد: روند جذب اعتبارات در استان تا حدود یک ماه پیش رقمی کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با توجه به گزارش امروز، برخی دستگاههای اجرایی حدود ۹۰ درصد از اعتبارات خود را جذب و مابقی نیز در حال انجام است . 

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۱ درصد از اعتبارات اختصاص یافته به استان جذب شده که طبق جدول زمانبندی روند جذب اعتبارات صعودی و قابل قبول است و لرستان از این حیث در ردیف ۶ استان اول کشور قرار دارد که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد .

زیویار افزود: روند تکمیل پرونده ها توسط دستگاه های اجرایی استان در حال انجام است و با توجه به اعتباراتی که تاکنون جذب شده و مابقی اعتباراتی که پیش بینی می شود تا پایان مدت زمان تعیین شده جذب شود، می تواند نقش موثری در توسعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان ایفا کند .

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir