خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستان ۱۱۷ درصد افزایش یافت

خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستان ۱۱۷ درصد افزایش یافت
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۲۵ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت نظارت میدانی بر توزیع آرد در این استان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستان ۱۱۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، به نقل از روابط‌عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان اظهار داشت: 117 درصد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستان در امسال علی‌رغم خشکسالی و مشکلات کم‌ آبی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: بیشتر از دو برابر یعنی از 120 هزار تن در سال گذشته به 270 هزار تن خرید تضمینی گندم تا به امروز رسیده‌ایم که جای شکر و قدردانی دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه مصرف گندم این استان حدود 220 تا 230 تن در سال است که این میزان بیشتر از میزان مصرف سالانه گندم در لرستان است، عنوان کرد: لازم است برای سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر و هوشیارانه‌تر عمل کرد.

وی با اشاره به فعالیت مؤثر سامانه رصد و پایش نان در لرستان با تأکید بر ضرورت نظارت میدانی بر توزیع آرد و پایبندی خبازی‌های این استان به مقررات بیان کرد: خلاء کشور تا امروز نبود سیستم نظارت سیستماتیک بر فرایند تهیه و توزیع نان بود که با سیستم رصد و پایش تا حدودی بخشی از مشکلات این حوزه رفع شده است.

زیویار با بیان اینکه وجود نظارت سیستماتیک در حوزه‌های مختلف همچون بنزین، برق، گاز، گندم و خیلی از کالاهای اساسی موجب می‌شود با توجه به قیمت‌های غیرواقعی در گذشته جلوی خسارت بر اقتصاد کشور گرفته شود، گفت: این ثروت با اعمال سیاست‌های جدید در کشور اندوخته و برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار لرستان با تأکید بر ضرورت بازرسی‌های میدانی و برخورد با متخلفان تصریح کرد: قاطعیت در نظارت‌ها صرفاً شخصی و میدانی نیست و بخشی از آن به پشتوانه نظارت سیستمی مربوط می‌شود که با رصد در مرکز پایش هرگونه تخلف مشخص و قابل بررسی است و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌شود.

زیویار بر ضرورت استفاده از سایر ظرفیت‌ها از جمله استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بسیج مردمی و استفاده از آن در شوراهای تصمیم‌گیری استانی تأکید کرد و اظهار داشت: اهمیت حضور نیروی انسانی کمتر از ظرفیت‌های دیگر نیست و ارائه گزارش‌های میدانی در مورد بحث کیفیت آرد و نان می‌تواند در بسیاری از امور راهگشا باشد.

انتهای پیام/ 644/ح

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir