تلاش برای تامین داروهای درمان ناباروری در لرستان

تلاش برای تامین داروهای درمان ناباروری در لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۵۶۲۳ پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

استانداردسازی خدمات درمان ناباروری، تشویق پرسنل به فرزندآوری، تلاش برای تامین و افزایش داروهای تحت پوشش بیمه و ... در قرارگاه جوانی جمعیت لرستان مورد تاکید قرار گرفت.

موج خبر : جلسه قرارگاه جوانی جمعیت لرستان امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار و در این جلسه به مواردی از قبیل استانداردسازی خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی، تشویق پرسنل دارای بیش از دو فرزند، ضرورت انجام کارهای پژوهشی، تأمین داروهای درمان ناباروری و همچنین تحت پوشش بیمه قرار گرفتن همه داروها تاکید شد که اینها به تصویب جلسه رسیدند.

بار اصلی فرزند آوری و تربیت فرزندان بر دوش بانوان است

وی عنوان کرد: با توجه به این که بار اصلی فرزند آوری و تربیت و پرورش فرزندان بر دوش بانوان است تصمیم گیری آنها باید بیشتر در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، همچنین خواستار اجرای بیشتر طرح‌های پژوهشی در خصوص جمعیت، برقراری مشاوره‌های تغذیه‌ای در مراکز درمان ناباروری و جامعه و ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویان متأهل شد.

مریم کوشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با تاکید بر اینکه اطلاعات جمعیتی پرسنل دانشگاه تهیه شود اظهار داشت: برای فرهنگ سازی لازم و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت باید از پرسنل دانشگاه شروع کرد.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یک جمعیت آماری مناسب برای اجرای برنامه‌های پیشنهادی است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با در اختیار داشتن اطلاعات کامل پرسنل و دانشجویان می‌توان برنامه‌های تشویقی و انگیزشی را به صورت کامل اجرا کرد.

پیگیری برای استاندارد سازی خدمات درمان ناباروری

علی بختیاری معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی در حال استانداردسازی هستند و به زودی در اختیار زوجین نابارور قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تکمیل مرکز درمان ناباروری خیریه عسلی شهر خرم آباد عنوان کرد: در این مرکز خدمات درمان ناباروری از جمله «آی یو آی» و «آی وی اف» ارائه خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر خدمات سطح دو برای زوجین نابارور انجام می‌شود.

بختیاری گفت: برای افزایش کارشناسان مامایی در بخش‌های زنان و زایمان در حال جمع آوری نیازمندی‌ها هستیم که به زودی برای معاونت توسعه ارسال خواهد شد.

ضرورت انجام کارهای پژوهشی

بهرام رسولیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: جوانی جمعیت در اولویت برنامه‌های پژوهشی قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: موضوع جوانی جمعیت در اولویت برنامه‌های تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار خواهد گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: به نظر می‌رسد پژوهش در مورد وضعیت سنی جمعیت به تفکیک مناطق مختلف، تأثیر برنامه‌های فرهنگی در افزایش نرخ ازدواج و موالید و همچنین میزان تأثیر برنامه‌های درمان ناباروری یک ضرورت است.

بخش عمده داروهای درمان ناباروری در لرستان موجود است

محسن اسد بیگی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: بخش عمده داروهای درمان ناباروری در استان موجود است.

وی افزود: بخش مهم و عمده داروهای درمان ناباروری در استان موجود است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: این داروها را متمرکز کرده ایم و عمدتاً در داروخانه امام خمینی (ره) و داروخانه‌ی بیمارستان شفا که مرکز درمان ناباروری دارد، موجود هستند.

اسد بیگی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا حد امکان داروهای مورد نیاز زوجین نابارور را در استان فراهم کنیم.

تشویق کارمندان به فرزند آوری

مهناز مردانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: کمیته فرهنگی با موضوع جوانی جمعیت تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: کمیته فرهنگی با موضوع جوانی جمعیت تشکیل شده و مصوباتی نیز در بر داشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: در این کمیته برنامه‌هایی برای تشویق دانشجویان متأهل و پرسنل دارای بیش از دو فرزند به تصویب رسید که بخشی از این برنامه‌ها نیز انجام شده است.

فرهنگ سازی مهم‌ترین برنامه برای افزایش جمعیت است

یحیی بهاروند معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه عنوان کرد: فرهنگ سازی مهم‌ترین برنامه برای افزایش جمعیت است.

وی گفت: مهم‌ترین برنامه برای جوانی جمعیت در شرایط کنونی فرهنگ سازی عمومی است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: مادامی که دیدگاه عموم و به ویژه جوانان نسبت به این موضوع تغییر نکرده باشد نمی‌توان انتظار خاصی داشت.

بهاروند تصریح کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی و تشویقی به ویژه در محیط‌های دانشجویی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

برنامه دور کاری برای مادران کارمند

شریف مالمیر مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌های اداری برای پرسنل باردار و دارای نوزاد در دست اجرا است.

وی گفت: طی کمیته پشتیبانی که با موضوع جوانی جمعیت برگزار کردیم این موارد تشریح و در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، برنامه‌های دورکاری برای مادران، تسهیل طرح خدمتی برای کادر درمان باردار و قوانین جدید مرخصی زایمان را مهم‌ترین این برنامه‌ها قلمداد کرد.

بخشی از داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه هستند

شاهدخت فتحی بیرانوند مدیرکل بیمه سلامت لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: عمده هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مراحل درمان ناباروری از جمله تست‌های غربالگری، «آی یو آی» و «آی وی اف» مشمول بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: مراحل ثبت اطلاعات مشمولین و استفاده از خدمات بیمه قبلاً از طریق رسانه‌های جمعی و صداوسیما اعلام شده که مجدداً تکرار خواهد شد.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: بخشی از داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تعداد این داروها برای پوشش بیمه‌ای را افزایش دهیم.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir