درخواست مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برای رسیدگی عادلانه به شکایات کارگر و کارفرما

درخواست مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برای رسیدگی عادلانه به شکایات کارگر و کارفرما
شناسه خبـر : ۱۱۵۵۰۹ یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به صدور آرای سازشی در مراجع حل اخالاف اشاره کرد و گفت : دادخواست‌های کارگر و کارفرما با عدالت رسیدگی شود.

به گزارشموج خبر لرستان ،علی جهانی در جمع کارکنان حوزه روابط کار بر لزوم اجرای عدالت در رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما تاکید کرد و گفت : یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر بهره وری در رونق تولید بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما در واحدهای تولیدی است که می طلبد کارشناسان حوزه روابط کار با حضور به موقع در واحدهای اقتصادی و همکاری و هماهنگی با تشکل های کارگری و کارفرمایی از بروز اختلاف احتمالی جلوگیری کنند.

وی مهم‌ترین وظیفه ذاتی وزارت تعاون کار را صیانت از حق کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت :در رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما ضمن تسریع در صدور آراء ، اجرای عدالت ،صدور آراء سازشی را در اولویت کار خود قرار دهند تا حقی از کارگر و کارفرما ضایع نشود ، چرا که یک واحد اقتصادی و یک کارگاه فعال هم منافع کارفرما را تأمین می‌کند و هم امکان تداوم اشتغال و دریافت مزایا را برای کارگر مهیا می‌کند .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان افزود :با برنامه ریزیهای صورت گرفته، تعداد جلسات و مراجع رسیدگی در استان افزایش یافته است که این برنامه ریزی منجر به کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما شده است چرا که کاهش زمان رسیدگی موجب سردرگمی و نارضایتی طرفین دعوا نمی شود .

جهانی با بیان اینکه ایمنی و بهداشت محیط کار زمینه تحقق رفاه اجتماعی کارگران و جامعه اقتصادی را فراهم می کند ، اظهار داشت :بازرسان کار نیز با زمانبندی دقیق وحضور مستمر و مفید در واحدهای اقتصادی استان با هدف از پیشگیری از حوادث ناشی از کار ، آموزشهای لازم را به کارگران و کارفرمایان ارائه کنند و با شناسایی محیط های مخاطره آمیز تذکرات لازم را بدهند تا حادثه ای رخ ندهد .

وی همچنین رسیدگی به درخواست های بازنشستگی پیش از موعد را با افزایش کمیته های بدوی خواستار شد و افزود : با توجه به افزایش درخواست های بازنشستگی بیش از موعد و رسیدگی به این موضوع توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر ضمن برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با اعضای این دو کمیته زمینه تسریع در رسیدگی به این درخواستها فراهم شود .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر رفع موانع و مشکلات واحدهای اقتصادی استان با همکاری و هماهنگی سایر نهادها و دستگاههای اجرایی استان ، تصریح کرد : خیلی از این مشکلات مربوط به تحریم های ظالمانه است که بر کشور تحمیل شده و باید با تکیه بر ظرفیتهای داخلی ، حمایت از واحدهای اقتصادی به وسیله مشوقهای دولت و افزایش تولید با همکاری همه نهاد های دولتی و مردمی نگذاریم چرخ صنعت و تولید از حرکت بایستد .

در این جلسه از زحمات اسحاق پنهانی تقدیر و سید احمد حیات الغیبی به عنوان سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان معرفی شد .

48

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir