دادخواست‌های کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف با عدالت رسیدگی شود

دادخواست‌های کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف با عدالت رسیدگی شود
شناسه خبـر : ۱۱۵۴۶۵ شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به صدور آرای سازشی در مراجع حل اخالاف اشاره کرد و گفت: دادخواست‌های کارگر و کارفرما با عدالت رسیدگی شود .

به گزارش موج خبر، علی جهانی امروز  شنبه - اول مرداد ماه- در جمع کارکنان حوزه روابط کار بر لزوم اجرای عدالت در رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما تاکید کرد و گفت : یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر بهره وری در تولید بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما است که می طلبد کارشناسان حوزه روابط کار با حضور به موقع در واحدهای اقتصادی و همکاری و هماهنگی با تشکل های کارگری و کارفرمایی از بروز اختلاف احتمالی جلوگیری کنند.

وی مهم‌ترین وظیفه ذاتی وزارت تعاون کار را صیانت از حق کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت: در رسیدگی به دادخواست‌های کارگر و کارفرما ضمن تسریع در صدور آراء، اجرای عدالت، صدور آراء سازشی را در اولویت کار خود قرار دهند تا حقی از کارگر و کارفرما ضایع نشود، چرا که یک واحد اقتصادی و یک کارگاه فعال هم منافع کارفرما را تأمین می‌کند و هم امکان تداوم اشتغال و دریافت مزایا را برای کارگر مهیا می‌کند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعداد جلسات و مراجع رسیدگی در استان افزایش بافته است که این برنامه ریزی منجر به کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما شده است چرا که کاهش زمان رسیدگی موجب سردرگمی و نارضایتی طرفین دعوا نمی شود. 

جهانی با بیان اینکه ایمنی و بهداشت محیط کار زمینه تحقق رفاه اجتماعی کارگران و جامعه اقتصادی را فراهم می کند، اظهار داشت: بازرسان کار نیز با زمانبندی دقیق  وحضور مستمر و مفید در واحدهای اقتصادی استان با هدف از پیشگیری از حوادث ناشی از کار ، آموزشهای لازم را به کارگران و کارفرمایان ارائه کنند و با شناسایی محیط های مخاطره آمیز تذکرات لازم را بدهند تا حادثه ای رخ ندهد.

وی همچنین رسیدگی به درخواست های بازنشستگی پیش از موعد را با افزایش کمیته های بدوی خواستار شد و افزود : با توجه به افزایش درخواست های بازنشستگی بیش از موعد و رسیدگی به این موضوع توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر ضمن برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با اعضای این دو کمیته زمینه تسریع در رسیدگی به این درخواستها فراهم شود.

در این جلسه سید احمد حیات الغیبی به عنوان سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir