برگزاری کارگاه آموزشی تنش گرمایی و ناهنجاریهای تغذیه ای دستگاه گوارش طیور در استان

برگزاری کارگاه آموزشی تنش گرمایی و ناهنجاریهای تغذیه ای دستگاه گوارش طیور در استان
شناسه خبـر : ۱۱۵۱۰۸ پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کارگاه آموزش مشترک معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با شرکت هلدینگ تولیدی و بازرگانی طیور پارسا در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش موج خبر، علی داوری اظهار داشت: کارگاه آموزشی تنش گرمایی و ناهنجاریهای تغذیه ای دستگاه گوارش طیور در محل سالن جلسات مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با حضور مسئولین اموردام استان، شرکت تولیدی و بازگانی طیور پارسا، رؤسای ادارات اموردام شهرستانها، تعاونی مرغداران گوشتی شهرستانها ، اتحادیه مرغداران استان و تعدادی ازمرغداران استان برگزارشد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان به راهکارهای کاهش تنش گرمایی و  از بین بردن ناهنجاری های تغذیه ای اشاره کرد و گفت: با بالارفتن دما میزان مصرف غذا کاهش پیدا می کند و متعاقبا عمل دام از نظر افزایش وزن کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: هرچه دما بالا میرود سیستم ایمنی طیور تضعیف شده و زمینه ایجاد بیماری در طیور ایجاد خواهد شد، برای جلوگیری از این مشکل با استفاده از یک مواد افزودنی می توان سیستم ایمنی را تقویت و ناهنجاریهای روده را از بین برد.

  داوری تصریح کرد زمانی که موادغذایی در روده افزایش می یابد باعث افزایش وزن و بهبود عملکرد خواهدشد و با تقویت سیستم ایمنی دام شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

وی  افزود: یکی از راهکارها این است که با کاهش مصرف ذرت که منبع  انرژی است می‌توان حجم خوراک را کم و به جای آن برای جبران از پودر چربی کم حجم استفاده کرد، این روش می‌تواند عملکرد طیور را بالا برده و سیستم ایمنی دام را تقویت کند.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان در‌ پایان گفت: "شرکت هلدینگ تولیدی و بازرگانی طیور پارسا" یکی از شرکت هایی است که یک سری مواد افزودنی را تولید می کند، این مواد افزودنی می تواند علاوه بر اینکه ناهنجاری های دستگاه گوارش طیور را  اصلاح و سیستم ایمنی را تقویت کند، در نهایت عملکرد خوبی از لحاظ وزن در پایان دوره به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir