قابل پذیرش نیست استان لرستان در زمستان دچار سیل شود

قابل پذیرش نیست استان لرستان در زمستان دچار سیل شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۰۴ پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در لرستانبا بیان اینکه توسعه متوازن و عادلانه استان هاوزارت نیرو ضروری است گفت: قابل پذیرش نیست که استان لرستان در زمستان دچار سیل شود و در تابستان دچارخشکسالی شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی  در مراسم سی وششمین دوره معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان اینکه  در آیه ای از  قرآن آمده است خداوند زمین را برای شما رام کرد، زمین در اختیار شماست، در اطراف زمین تجسس کنید و از رزقش بهره مند شوید و از زمین روزی برخواهید خواست اظهار داشت: دردین اسلام  معاش و معاد با یکدیگر دیده شده است و خداوند زمین را در اختیار شما قرار داده است.

وی افزود: آموزه های قرآن برای این است که استقلال مسلمانان محفوظ بماند و محتاج و دست احتیاج به سوی دیگران دراز نکنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در این دوره مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در هم تنیده شده‌اند و بدون استقلال اقتصادی، تولید و اشتغال استقلال در سایر زمینه‌ها هم امکان ندارد .

وی بیان کرد: تاکید بر بخش آب و کشاورزی که در روایات نیز امام  علی (ع) نیز می‌فرمایند هر ملتی آب و خاک داشته باشد ولی فقیر باشد از رحمت خداوند دور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: باید از کشاورزان استان که در سال های متمادی رونق تولید، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و سالی  که به نام تولید، اشتغال و دانش بنیان نامگذاری شده است تقدیر کرد که تاکنون علی رغم مشکلات موفق عمل کرده اند.

وی تصریح کرد: مدیران استان لرستان باید تلاش کنند مشکلات تولیدگران بخش کشاورزی استان  در همه امور آسان شود تا تحول همراه با جهش در استان رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: اگر اعتباراتی  به صورت نقدی و تسهیلاتی برای کشاورزان  استان فراهم شده است به گونه ای در اختیار کشاورزان قرار بگیرد که بتوانند  تحول همراه با جهش را برای استان لرستان رقم بزنند.

وی اظهارداشت:  قابل پذیرش نیست که استان لرستان در زمستان دچار سیل شود و در تابستان دچارخشکسالی شود و اخیرا به نمایندگان وزارت نیرو گفته ام در حوزه آب  توسعه متوازن  و عادلانه باید در همه استان‌ها رقم بخورد تا مردم لرستان نیز از وضعیت فغلی که به دلیل تورم، بیکاری و عدم رونق کسب و کار رنج می برند نجات پیدا کنند چرا که داشتنی های لرستان بیش از کاستی ها است.

 

انتهای پیام/645

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir