توزیع ۳۵ تن برنج و ۲ خبر کوتاه از دلفان

توزیع ۳۵ تن برنج و ۲ خبر کوتاه از دلفان
شناسه خبـر : ۱۱۴۳۲۶ چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

خرم آباد - توزیع ۳۵ تن برنج به نرخ دولتی، بررسی مشکلات طرح گاوداری ۶ هزار راسی و بهره برداری از یک طرح راهسازی روستایی از جمله سرخط اخبار کوتاه دلفان در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد است.

توزیع ۳۵تن برنج  

فرماندار دلفان گفت: ۳۵ تن برنج خارجی با هدف تنظیم بازار به نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

اصغر قهرمانی درحاشیه  بازدید از عامل های توزیع برنج در شهر نورآباد ( مرکز دلفان) افزود: این میزان برنج به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار  ۲۹ عامل  فروش قرار گرفت تا برای شهروندان و روستاییان این شهرستان توزیع شود.

بهره برداری یک طرح راه روستایی 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دلفان گفت: طرح آسفالت ۲ محور روستایی محور تلیاب وجعفرآباد ونو در بخش کاکاوند بهره برداری شد.

روح الله زمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این ۲ محور ۱۰کیلومتر طول دارند که برای آسفالت و زیرسازی آنها ۱۸میلیارد ریال هزینه شده است و ساکنان هشت روستای مناطق محروم بخش کاکاوند از راه مناسب بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد : عملیات زیرسازی و آسفالت  برای راه دسترسی روستاهای مامو، سرکمره، ایرانشاهی، میشه کوشه،کرکه بالا، کرکه پایین، فرخ آباد، مهدی آباد و جمشیدآبادبه طول ۱۵کیلومتر نیز آغاز شده و اعتبار پیش بینی شده برای این طرح ۵۵ میلیاردریال است.

شهرستان دلفان یکهزار و ۱۰۰کیلومتر راه اصلی و روستایی دارد.

بررسی مشکلات گاوداری ۶هزار راسی خاوه 

در بازدید  فرماندار دلفان  مسائل و مشکلات روند ساخت گاوداری ۶ هزار راسی خاوه  دلفان مورد بررسی قرار گرفت و بر همکاری بانک ها برای تامین منابع مالی طرح تاکید شد.

اصغر قهرمانی این طرح را یک طرح ملی دانست و گفت: شروع به کار این پروژه برای شهرستان منشا خیر و برکت بوده و توانسته است با اشتغالزایی برای تعدادی از جوانان کارنامه قابل قبولی داشته باشد که در آینده نزدیک پیشرفت چشمگیری نیز خواهد داشت.

گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در روستای سالیانه خاوه و در کنار جاده نورآباد به نهاوند در حال احداث است که تولید خوراک دام، کودخشک کنی و فرآورده های لبنی از صنایع جانبی آن محسوب می شود.

افتتاح این پروژه ۳۰۰ فرصت شغلی را به دنبال خواهد داشت،  این گاوداری روزانه ۱۰۰ تن شیر تولید می‌کند و سالانه قابلیت تولید هزار تن گوشت قرمز را دارد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir