طرح‌های کتابخوانی برای سالمندان بروجردی اجرا شد

طرح‌های کتابخوانی برای سالمندان بروجردی اجرا شد
شناسه خبـر : ۱۱۴۰۴۲ یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

بروجرد - مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد گفت: طرح های متعدد و مستمر کتابخوانی با همکاری نهاد کتابخانه‌های شهرستان در بروجرد اجرا شده و ماهانه حدود ۱۰۰ جلد کتاب در اختیار این موسسه قرار داده می‌شود.

مریم بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار داشت: با همکاری کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد به منظور ارتقای مطالعه و کتابخوانی بین سالمندان، مقرر شد که هر ۲ هفته حدود ۵۰ جلد کتاب در اختیار موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان فرهنگی و سالمندان می توانند از این کتاب ها بهره مند شوند، افزود: بازنشستگان که تعداد آنها به حدود ۱۵ هزار نفر می رسد هم می توانند از طرح های کتابخوانی موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد بهره مند شوند.

بهرامی اضافه کرد: برگزاری کلاس های ورزشی و مراقبت های پرستاری اعم از کنترل وزن و فشار خون از دیگر برنامه هایی است که به منظور رفاه و سلامت حال سالمندان در حال اجرا است.

مدیر موسسه سالمندان حکمت بروجرد بیان کرد: در راستای حرکت در مسیر شعار این موسسه که تامین  حال خوب سالمندان است تلاش می‌شود با فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اوقات خوبی برای سالمندان فراهم شود.

وی ادامه داد: موسسه سالمندان حکمت بروجرد بطور غیر مستمر با حدود ۵۰ هزار سالمند ارتباط دارد که از شهرها و یا استان های دیگر بصورت مهمان در مقاطع زمانی مختلف به آنها خدمات مختلف ارائه شده است اما بصورت ثابت و همیشگی به تعدادی ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر آموزش های حضوری داده می‌شود و در همایش ها هم تا حدود ۵۰۰ سالمند حضور پیدا می کنند.

مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد با بیان اینکه آموزش محور فعالیت این موسسه است، گفت: فعالیت های این موسسه در بخش های مختلف آموزشی، اجتماعی، ورزش، سلامت و تغذیه برای سالمندان دنبال می شود.

بهرامی گفت: ورود به دوران سالمندی نیازمند فراهم کردن بسترهایی است تا سالمندان با کسب مهارت های لازم و سبک زندگی متناسب با این دوره همراه با سلامت روحی و جسمی کمترین مشکلات را برای اطرافیان و نظام اجتماعی داشته باشند.

موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا زیر نظر بهزیستی بروجرد از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون تعداد ۲ هزار سالمند در شهرستان بروجرد را تحت پوشش برنامه های مختلفی اعم از آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت قرار داده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir