۴۴۰ میلیارد تومان طرح راهسازی روستایی در لرستان فعال است

۴۴۰ میلیارد تومان طرح راهسازی روستایی در لرستان فعال است
شناسه خبـر : ۱۱۴۰۳۳ یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

خرم آباد - معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ۴۴۰ میلیارد تومان طرح راهسازی در ۱۰۲ محور روستایی این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار موج خبر مصطفی ملکی صادقی روز یکشنبه در بازدید از محورهای روستایی شهرستان دلفان افزود: با توجه به مبادله موافقت نامه پروژه های راه روستایی و عقد ۷۲ فقره قرارداد در این حوزه، امسال جهش ساخت راه روستایی در استان اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، موافقت نامه های پروژه های راه روستایی به مبلغ اعتباری ۳۰۸ میلیارد تومان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبادله شده است.

وی ادامه داد: این اقدام در نهایت منجر به عقد ۷۲ فقره قرارداد به مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان جهت بهسازی، ساخت ابنیه فنی و روکش آسفالت در ۱۰۲ محور شده است و این پروژه ها در حال حاضر از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار هستند.

ملکی صادقی با بیان اینکه تمامی پروژه های راه روستایی لرستان فعال است، بیان کرد: درمجموع قرارداد ساخت و توسعه ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی شهرستان دلفان با اعتبار بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد که تلاش می شود امسال ۶۱ میلیارد تومان از این اعتبار نهایی شود.

وی در خصوص محور روستایی "عزیزکشته" شهرستان دلفان نیز گفت: بهسازی و آسفالت هشت محور روستایی با مجموع اعتبار ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی شده که محور عزیزکشته نیز در این قالب قرارداد عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: محور"عزیزکشته" راه دسترسی تعداد زیادی روستا با جمعیت قابل توجهی است که با مبادله موافقت نامه های ۱۴۰۱ و در زمان مناسب، تا پایان فصل کاری، نهایی خواهد شد.

طول راه های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر و سهم راه های روستایی از این رقم حدود ۶ هزار کیلومتر است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir