سرپرست فرمانداری پلدختر: اصلاح ارز ترجیحی جلوی رانت و فساد را می گیرد

سرپرست فرمانداری پلدختر: اصلاح ارز ترجیحی جلوی رانت و فساد را می گیرد
شناسه خبـر : ۱۱۳۴۴۱ سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

خرم آباد - سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: اصلاح ارز ترجیحی جلوی رانت، فساد و سو استفاده اقتصادی را در کشور می گیرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر حمید خادم روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر اظهار کرد: اقدام دولت در مردمی سازی، توزیع عادلانه و هوشمندانه یارانه ها به نفع مردم و مورد تایید بسیاری از اقتصاددانان و تمام عقلای جامعه است.

وی افزود: توزیع هوشمندانه یارانه ها و حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تنها جراحی اقتصادی نیست بلکه آینده نگری هوشمندانه در اقتصاد کشور و منافع ملی  است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی با صداقت و شهامت ریل  اقتصاد کشور را به نفع مردم تغییر می دهد، گفت: اجرای این طرح دارای بازدهی ۶ ماهه است و پیش بینی می شود نظر مخالفان ساختاری دولت در این زمینه پس از گذشت این مدت تغییر کند و حتی افرادی که با رییس جمهور همسو نیستند به ضرورت این اصلاحات اعتقاد دارند.

فرماندار پلدختر افزود: اصلاح ارز ترجیحی بر پایه تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال برای برخی اقلام اساسی انجام می شود که به دلیل یکسری مصلحت ها ۲ ماه زودتر از موعد به اجرا درآمده است و بر قیمت نان، بنزین و دارو تاثیری ندارد.

خادم یادآور شد: مسیر عرضه گندم به کارخانه های آرد تا رسیدن به نانوایی ها، زمینه ساز رانت های مختلفی است که با اصلاح ارز ترجیحی این نقیصه برطرف می شود، آرد به قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار می گیرد و با توجه به میزان فروش نان مابه التفاوت قیمت آرد را از دولت دریافت می کند.

وی اضافه کرد: معیشت مردم دغدغه مقام معظم رهبری است که امید می رود اجرای این طرح در زمینه بهبود وضع معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد موثر واقع شود.

خادم یادآور شد: دولت سیزدهم با کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی روی کار آمد که تا امروز توانسته این وضعیت را مدیریت کند و برای تحقق مطالبات و انتظارات مردم در زمینه معیشت تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی افزود: ایجاد التهاب، شایعه پراکنی و اخبار کذب در پی این اقدام بزرگ دور از انتظار نیست چراکه عده ای سعی دارند فضای یاس و ناامیدی را بین مردم ترویج کنند تا شاید منافع نامشروع افراد رانت خوار کماکان حفظ شود بنابراین نباید به این شایعات و اخبار کذب بدخواهان نظام و انقلاب توجه کرد.

سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: موفقیت اجرای طرح بازتوزیع عادلانه و هوشمندانه یارانه ها همراهی مردم را می طلبد که لازم است در این زمینه مردم به خوبی با جزییات آن آشنا شوند و شفاف سازی در این زمینه صورت گیرد.

خادم افزود: از این رو گفتگوی مستقیم رییس جمهور با مردم در رابطه با شفاف سازی تصمیم های دولت در اطمینان خاطر آنها و افزایش آستانه تحمل اجتماعی بسیار موثر بود و اثر بخشی سازنده ای به همراه داشت.

وی تاکید کرد: این طرح به حذف رانت، فساد و سوء استفاده اقتصادی کمک می کند و موجب بهبود معیشت مردم می شود بنابراین همه از جمله تمام دستگاه های دولتی موظف هستند همکاری لازم را داشته باشند و در اقناع سازی جامعه تلاش کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir