افزایش تولید، بازی دو سر برد برای کارگر و کافرما است

افزایش تولید، بازی دو سر برد برای کارگر و کافرما است
شناسه خبـر : ۱۱۳۳۸۵ یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: وقتی تولید افزایش یابد، کارفرما قادر است حقوق کارگران را پرداخت کند و هیچگونه فشاری بر وی وارد نمی‌شود. همین قضیه باعث رفع دغدغه‌های روحی و اقتصادی کارگر می‌شود که راندمان کاری وی را بالا می‌برد. در نتیجه یک بازی دو سر برد را برای کارگر و کارفرما خواهیم داشت.

فاطمه مقصودی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: هر کشوری برای رشد و توسعه اقتصادی نیازمند وجود کارگران است. وقتی صحبت از اقتصاد، تولید، رشد شاخص‌های اقتصادی و امثالهم میکنیم، تمام اینها مسئولیت‌هایی‌ست که روی دوش کارگران است. کارگر است که این‌ها را با فعالیت خود رقم میزند. 

وی ادامه داد: هرقدر بتوانیم شرایط را جهت رشد شاخص‌های اقتصادی فراهم کنیم و حمایت از تولید داشته باشیم، به همان نسبت شرایط اقتصادی و درآمدی و معیشتی کارگر نیز افزایش می‌یابد. کارگران قشر ضعیف و زحمتکشی هستند که افزایش حقوق آنها هیچ مشکلی ندارد و به نفع جامعه است. 

مقصودی ضمن حمایت از افزایش حقوق کارگران اظهار داشت: کارگران ستون فقرات اقتصاد مملکت هستند و برنامه‌ها باید بر همین اساس در کشور تبیین شود. اگر کشوری می‌خواهد به رشد و استقلال اقتصادی برسد، باید ابتدا وضعیت کارگرانش را سامان بخشد. به همان اندازه‌ای که انتظار فعالیت از کارگر داریم، باید به همان مقدار هم امکانات را برای او و خانواده‌اش فراهم کنیم. شرایط روحی و اقتصادی کارگر باید مساعد باشد، چراکه راندمان کاری این قشر و هر قشری مادامی‌که شرایط روحی و اقتصادی‌اش مناسب نباشد، پایین خواهد آمد و انتظاراتی که داریم، برآورده نمی‌شود. 

نماینده بروجرد درخصوص افزایش قیمت از طریق کارفرمایان به بهانه افزایش حقوق کارگران تصریح کرد: اگر قانون‌مند حرکت کنیم و طبق ضوابط خاص با نظارت موثر دستگاه‌های نظارتی پیش برویم، کسی هم که قصد برهم‌زدن قانون را داشته باشد، مجبور به عقب‌نشینی شده و در چارچوب قانون قدم برمی‌دارد. 

مقصودی با تاکید بر اینکه دستگااه‌های نظارتی باید پاسخگو و دائما درحال نظارت باشند، افزود: کارفرمایان نباید به فکر افزایش قیمت به بهانه‌های مختلف باشند. بلکه می‌توانند به جای افزایش قیمت، افزایش تولید داشته باشند. هرقدر تولید بیشتر شود، فروش هم بیشتر خواهد شد و بهانه‌ای برای افزایش قیمت نخواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir