یکهزار هکتار باغ انجیر پلدختر با کمبود آب مواجه است

یکهزار هکتار باغ انجیر پلدختر با کمبود آب مواجه است
شناسه خبـر : ۱۱۲۵۳۵ یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

خرم آباد - سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: کمبود آب مهمترین بحران و مشکل فرآوری یکهزار هکتار باغات انجیر منطقه زیودار این شهرستان است.

به گزارش موج خبر حمید خادم روز یکشنبه در بازدید از باغات انجیر منطقه زیودار اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ و کاهش دبی آب رودخانه مادیان رود، باغات انجیر منطقه بن لار و زیودار با جمعیت پنج هزار نفر، ۱۵ روستا و هشت دهیاری به عنوان قطب انجیر سیاه در کشور با کمبود آب مواجه هستند.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۳۰ هزار تن انجیر سیاه در منطقه زیودار بخش معمولان این شهرستان تولید و به شهرهای مختلف کشور صادر می شود همچنین این محصول بازار ۳۳ درصد کشور را به خود اختصاص داده است و گردش مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی دارد.

خادم یادآورشد: همچنین ازپل مونه روستای بن لار با یکهزار و ۴۰۰ نفر جمعیت که راه دسترسی و انتقال محصولات انجیر است بازدید به عمل آمد.

وی افزود: پایه های این پل که در جریان سیل فروردین ماه سال  ۹۸ تخریب شد، تاکنون احداث شده است و تا پایان فروردین جاری نیز دال بتونی (سقف) آن توسط گروه ماشین سازی اراک نصب خواهد شد.

سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: پل مونه تنها راه عبور و مرور اهالی روستای بن لار می باشد که تکمیل نشده است و در حال حاضر مردم از طریق کنار گذر موقت رفت و آمد می کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir