فولاد ازنا دهه فجر به تولید می‌رسد/ از جاده ازنا - شازند چه خبر؟

فولاد ازنا دهه فجر به تولید می‌رسد/ از جاده ازنا - شازند چه خبر؟
شناسه خبـر : ۱۱۲۴۸۲ شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲

ازنا- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه تعطیل فولاد ازنا در دهه فجر امسال به تولید می‌رسد، آخرین خبرها از پروژه راهسازی ازنا- شازند را اعلام کرد.

حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه فولاد ازنا اظهار داشت: این واحد حدود ۱۲ سال متوقف مانده بود.

وعده به تولید رسیدن فولاد ازنا تا دهه فجر

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۸۰ مهندس در حال راه اندازی مجدد آن هستند عنوان کرد: امیدواریم این کارخانه برای دهه فجر ۱۴۰۱ به تولید برسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیگیری برای اجرای فازهای تکمیلی کارخانه خمیر مایه دورود بیان داشت: فاز چهار کارخانه سیمان دورود نیز که حدود ۱۶ سال متوقف مانده بود شروع شده است.

گودرزی افزود: در حال حاضر این کارخانه سیمان پیشرفت خوبی دارد و با شروع فعالیت پیمانکاران بالای ۱۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.

وعده تکمیل جاده ازنا - شازند طی امسال

وی با اشاره به تکمیل سد «کمندان» در شهرستان ازنا گفت: این سد در اسفندماه آبگیری شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جاده چهارخطه ازنا - شازند بیان داشت: در حال حاضر از ۱۶ کیلومتر پایانی این پروژه، ۹ کیلومتر آماده آسفالت است.

گودرزی گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز شش کیلومتر دیگر از این پروژه راهسازی عملیاتی خواهد شد.

خلع ید پیمانکار پروژه کمربندی دورود

وی با اشاره به پروژه کمربندی دورود نیز عنوان کرد: با اینکه چند دهه این پروژه متوقف مانده بود، هر دو پیمانکار آن خلع ید شده‌اند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تا ۲۰ فروردین ماه پیمانکار این پروژه انتخاب خواهد شد.

گودرزی افزود: اعتبار این پروژه نیز تأمین شده است، قولی که داده‌اند این است که در سال ۱۴۰۱ یک لاین رفت و برگشت آن افتتاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه بیمارستان جدید دورود افزود: احداث این بیمارستان یکی از نیازهای اساسی شهر است.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد برای بیمارستان جدید دورود در سفر رئیس جمهور

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی این پروژه شروع شده است ادامه داد: فاز اول این پروژه در موعد مقرر به اتمام رسید و فاز دوم آن هم تعیین پیمانکار شده است.

گودرزی افزود: تجهیز کارگاه این پروژه بیمارستانی انجام و عملیات اجرایی آن شروع شده است، ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در سفر رئیس جمهور برای این پروژه اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای پروژه فاضلاب دورود در سفر رئیس جمهور

وی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان نرگس دورود و تبدیل آن به بیمارستان جنرال ۶۴ تختخوابی ادامه داد: فاز اول این پروژه تمام شده و فاز دوم آن هم در حال انجام است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه بیمارستان امام علی (ع) شهرستان ازنا، گرفتن تجهیزات متعدد برای این بیمارستان، بهره بردای از درمانگاه درمان بستر مؤمن آباد از دیگر پروژه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته و یا به بهره برداری رسیده‌اند.

گودرزی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بخش زنان و زایمان و اطفال بیمارستان هفت تیر دورود و فاز دو اورژانس این بیمارستان نیز در آستانه نهایی شدن و تکمیل هستند افزود: با این اقدام گشایش خوبی در این منطقه و این حوزه ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری برای رفع مشکلات کارخانه دارو سازی بایر افلاک گفت: فاز اول پروژه فاضلاب دورود نیز در حال انجام است و برای ساخت تأسیسات آن هم ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به لرستان اختصاص پیدا کرد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir