انتصابات در لرستان باید تحول همراه با جهش را رقم زند/ لزوم بازآفرینی در شهرهای استان

انتصابات در لرستان باید تحول همراه با جهش را رقم زند/ لزوم بازآفرینی در شهرهای استان
شناسه خبـر : ۱۱۱۷۸۹ جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه انتصابات در لرستان باید تحول همراه با جهش را رقم زند، گفت: مدیران دستگاه‌ها گزارش‌هایی را از برنامه‌های خود به مردم اعلام کردند، ضمن اینکه مردم انتظار دارند با برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت آثار گشایش را در زندگی خود ببینند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی و تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: گفته شده است که ولادت حضرت در روز جمعه اتفاق افتاده و این رویداد مبارک در طلوع فجر نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت در طی ۵ سال نخست دوران کودکی، به صورت پنهانی زندگی می‌کرد، غیبت صغری امام زمان(عج) از سال ۲۶۰ هجری شروع و تا سال ۳۲۹ به مدت ۶۹ سال از طریق نواب خاص با مردم در ارتباط و به امور آن‌ها رسیدگی می‌کردند، از سال ۳۲۹ نیز تاکنون غیبت کبری حضرت مهدی(عج) شروع شده و همچنان ادامه دارد.

سال۱۴۰۰، سال عزت و سربلندی ملت ایران بود

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ با عزت و سربلندی ملت ایران به پایان خود نزدیک می‌شود، افزود: اگرچه امسال همراه با سختی‌های معیشتی، کرونا، فشارهای اقتصادی دشمن و برخی سوء‌مدیریت‌های داخلی بود، اما ملت ایران دشواری‌ها را با یاری خداوند و صبر و استقامت پشت سر گذاشتند.

شاهرخی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: ملت ایران خردادماه امسال با شرکت در انتخابات ضمن مایوس کردن دشمنان، نشان دادند که همچنان سرمایه نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: مردم د انتخابات امسال نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی اعتماد دارند، اما با آرای خود نشان دادند که خواستار تغییر و تحول به نفع مردم هستند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه وزرا و استانداران در سراسر کشور لازم است هر چه سریع‌تر انتصابات مجموعه‌های تحت مدیدیت خود را کامل کنند، گفت: با تحقق این مهم، شایعات دروغ در جامعه رواج پیدا نمی‌کند.

انتصابات در لرستان باید تحول همراه با جهش را رقم زند

شاهرخی با تاکید بر اینکه انتصابات در لرستان باید تحول همراه با جهش را رقم زند، گفت: مدیران دستگاه‌ها گزارش‌هایی را از برنامه‌های خود به مردم اعلام کردند، ضمن اینکه مردم انتظار دارند با برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت آثار گشایش را در زندگی خود ببینند.

وی، با بیان اینکه تحول همراه با جهش در استان از ۴ طریق امکان‌پذیر است، افزود: نخستین رویداد مهم به آب مربوط بوده که شامل تکمیل سدهای نیمه‌تمام، تسریع در اجرای سد معشوره با مخزن بیش از یک میلیارد مترمکعب، اتصال شبکه‌های آبیاری از سدها به دشت‌های وسیع و توجه به جایگاه سد بختیاری و جذب نیروهای بومی در کارگاه‌های سدسازی می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد، احیای واحدها   صنایع راکد شده را دومین رویداد مهم در تحقق تحول همراه با جهش برشمرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیاردد تون
مان سرمایه در استان راکد مانده که نیازمند توجه دستگاه‌ها برای احیای این ظرفیت‌های بزرگ است. همچنین وجود صنایع فراوری یک ضرورت در استان بوده که نیازمند چاره‌اندیشی از سوی متولیان امر است.

شاهرخی اظهار داشت: سومین رویداد مهم در تحقق توسعه همراه با جهش، توجه به مراکز فرهنگی و فراهم آوردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای این مجموعه‌ها است، مصلی‌های نمازجمعه در سراسر استان، مساجد، خانه‌های عالم، فرهنگسراها، کانون‌ها و اتحادیه‌های قرآنی از جمله این مراکز هستند که در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای آن‌ها موجب پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

لزوم تحقق تحول همراه با جهش در لرستان

وی با بیان اینکه ۳۶ بار کلمه تحول همراه با جهش را در سخنان خود تاکید کرده‌ام، گفت: این رویدادهای مهم را اگر در کنار مصوبات سفر ریاست جمهوری که قریب به ۱۷۰ مصوبه است قرار دهیم، می‌تواند تحول همراه با جهش را در لرستان محقق سازد.

امام‌ جمعه خرم‌آباد ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز، دعای تحویل سال را درخواستی از خداوند برای تحول‌خواهی و رشد دانست و افزود: همان‌گونه که د طبیعت تحول رخ می‌دهد، ما نیز از خداوند درخواست می‌کنیم رشد و کمال را نصیب همه ما گرداند.

شاهرخی با اشاره به برخی رسوم‌های عید نوروز، بیان داشت: پاکیزه کردن درون و بیرون خانه، دید و بازدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکریم بزرگترها از رسوم رایج سال نو هستند که در آداب و معارف اسلامی بر آن‌ها تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه بازآفرینی شهری نیازمند اقدام ویژه هستیم، گفت: وضعیت شهرهای استان مطلوب نیست و باید تغییر اساسی در آن ایجاد شود.

امام جمعه خرم‌آباد با انتقاد از پرداخت نشدن حقوق برخی کارکنان و کارگران شهرداری، این اتفاق را زیبنده ندانست و از متولیان درخواست کرد نسبت به پرداخت حقوق‌ها به نحو بهتری عمل کنند.

انتهای پیام

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir