سه واحد سبز صنعتی خدماتی لرستان معرفی شدند

سه واحد سبز صنعتی خدماتی لرستان معرفی شدند
شناسه خبـر : ۱۱۱۳۴۹ یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

خرم‌آباد - سرپرست حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پتروشیمی، داروسازی اکسیر و بیمارستان تامین اجتماعی این استان به عنوان سه واحد سبز صنعتی خدماتی در سطح ملی معرفی شدند.

به گزارش موج خبر علی سالاروند روز یکشنبه همزمان با بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور که به صورت حضوری و برخط با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد افزود: صنایع باید با جدیت و تلاش بیشتر، اقدامات مناسب را در خصوص رعایت استانداردهای زیست محیطی و قرارگیری در فهرست صنایع سبز انجام دهند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و بررسی عواملی همچون عدم قرارگیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده، مدیریت و بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها، مصرف بهینه حامل های انرژی، مدیریت بازیافت مواد زائد، توسعه فضای سبز و نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین ( برخط)، در بخش واحدهای صنعتی، پتروشیمی لرستان به عنوان یکی از ۶ صنعت سبز برگزیده کشوری انتخاب شد.

وی اظهار داشت: شرکت داروسازی اکسیر بروجرد به عنوان صنعت سبز و بیمارستان تامین اجتماعی لرستان نیز به عنوان واحد خدماتی سبز ملی انتخاب شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت محیط زیست برای همه افراد جامعه گفت: همه در قبال محیط زیست مسوول هستند و باید در حفاظت از آن تلاش کنند.

سیروس ابراهیمی انقلاب صنعتی را یکی از عوامل تعارض انسان و محیط زیست دانست و اظهار داشت: شتاب تخریب محیط زیست بعد از انقلاب صنعتی قابل مقایسه با شرایط قبل از آن نیست که اراده و عزم صنایع در رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی می تواند کمک مهمی به کاهش آلودگی ها نماید. 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir