مهاجرت عامل اصلی حاشینه نشینی است

مهاجرت عامل اصلی حاشینه نشینی است
شناسه خبـر : ۱۰۹۷۱۶ یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: مهاجرت عامل اصلی پیدایش حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی است .

به گزارش موج خبر، همایون عمودی زاده امروز یکشنبه در جلسه  رصد و تحلیل آسیب های اجتماعی استان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی پدیده ای است که در کل دنیا و خصوصا جوامع پیشرفته وجود دارد، اطهار داشت: ممکن است در نگاه اول خودکشی یک مساله شخصی به نظر برسد، ولی از آنجایی که تأثیرات متقابلی همواره بین فرد و جامعه وجود دارد، به عنوان یک معضل و یکی از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد. خودکشی معمولا با سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی موجود در شهرها را تشدید کرده و آنها را گسترش می دهد، گفت: مهاجرت به عنوان یک پدیده اجتماعی دارای تاثیرو نفوذ قابل ملاحظه ای در ابعاد فرهنگی و زوایای اجتماعی است. و یکی از راه های تلاش انسان برای فایق آمدن بر دشواری های زندگی است. عمودی زاده در ادامه از نقش پر رنگ صدا و سیما در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت، و افزود : در لرستان رسانه‌ها از جملهٔ آنها صدا و سیما در کنار نهادهای دولتی و غیر دولتی دیگر، نقش مهّمی در جامعه‌ پذیری اقشار گوناگون جامعه، برعهده دارند و  با توجه به دگرگونی‌های ایجاد شده در فناوری های ارتباطی و تحولات گسترده و سریع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی موجب شده است شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی در جوامع مختلف باشیم.

وی در پایان از نقش آموزش فنی و حرفه ای بمنظور ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی جامعه هدف گفت و تصریح کرد، پدیده فقر و بیکاری به عنوان یک مسأله ی اجتماعی، مستلزم تبدیل شدن از یک گرفتاری خصوصی به مسئله اجتماعی است و زمانی به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح می شود که از حد معینی خارج شده و فراوانی آن غیرمتعارف شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir