ورود سامانه بارشی به لرستان از روز دوشنبه/ کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های مواصلاتی

ورود سامانه بارشی به لرستان از روز دوشنبه/ کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های مواصلاتی
شناسه خبـر : ۱۰۹۶۷۳ شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

معاون اداره کل هواشناسی لرستان گفت: با ورود موج اصلی بارش از اواسط روز دوشنبه احتمال کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی پیش بینی می‌شود.

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه موج اول بارشی امروز صبح از استان خارج شده است، عنوان کرد:  انتظار داریم امروز و فردا  بارش‌هایی را به شکل رگباری در برخی ساعات در استان شاهد باشیم، برای نقاط سردسیر هم بارش رگباری برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: مخاطراتی مانند اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها،مه گرفتگی و آبگرفتگی معابر از پیامدهای بارش باران و برف در استان است.

معاون اداره کل هواشناسی لرستان گفت: اما موج اصلی سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز سه شنبه وارد استان می‌شود که همراه با کاهش محسوس دما است.

اکبری افزود: در این بازه زمانی علاوه بر مخاطراتی مانند اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها،مه گرفتگی و آبگرفتگی معابر شاهد کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی استان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید آمادگی لازم را برای هر گونه خطر داشته باشند.

معاون اداره کل هواشناسی لرستان در پایان گفت: بیشترین میزان بارندگی روزهای اخیر مربوط به سپیددشت و شول‌آباد با ۷۰ و ۵۴ میلی متر است، میزان بارندگی در خرم‌آباد ۲۸ میلی متر است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir