وجود معارضین مانع اصلی اجرای زیرگذر شهرک صنعتی خرم‌آباد

وجود معارضین مانع اصلی اجرای زیرگذر شهرک صنعتی خرم‌آباد
شناسه خبـر : ۱۰۹۱۶۶ شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: زیر گذر شهرک صنعتی (روستای بهرامی) به دلیل جلوگیری معارضان از انجام عملیات راهسازی فعلا امکان انجام آن وجود ندارد.

موج خبر لرستان- هفت سال پیش کلنگ احداث زیرگذر شهرک صنعتی یک خرم‌آباد بر زمین زده شد اما تاکنون تکمیل نشده است، این در حالی است که سالانه تصادفات زیادی در محور کمربندی خرم‌آباد و این محور رخ می‌دهد.

علاوه بر تردد صاحبان واحدهای تولیدی و کامیون‌های که به شهرک صنعتی تردد دارند، بسیاری از افراد روستاهای اطراف مانند شهنشاه،چمشک و دادآباد از این مسیر عبور می‌کنند، همچنین تردد زندان مرکزی نیز از این محور است.

با وجود پیگیری‌ها مکرر ظرف سال‌های اخیر اما تاکنون اقدام خاصی در مورد زیر گذر شهرک صنعتی صورت نگرفته است، از طرفی چند تقاطع دیگر محور کمربندی خرم‌آباد نیز سرنوشتی مانند شهرک صنعتی پیدا کرده‌اند.

موج خبر تاکنون چندین بار این موضوع را پیگیری کرده و هر بار نیز مسوولان وجود معارضین را علت تاخیر در تکمیل این پروژه و دیگر پروژه‌های محور کمربندی خرم‌آباد عنوان می‌کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت و نقشی که این تقاطع‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای دارند، مسوولان و متولیان می‌بایست راهکاری برای راضی کردن معارضان اتخاذ کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر با اشاره به اینکه در محور کمربندی جنوبی خرم‌آباد ۵ تقاطع غیر هم سطح داریم، عنوان کرد: تقاطع  رو گذر نوژیان به بهره‌برداری رسیده، تقاطع‌های سنگبری و تلوری نیز آماده آسفالت بوده که به دلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکار و همچنین ممانعت معارضان کشاورزی بابت عدم پرداخت بهای زمین‌های تملک شده کار موقتا متوقف شده است.

گودرز بابا عباسی افزود: اما زیر گذر شهرک صنعتی (روستای بهرامی) به دلیل جلوگیری معارضان از انجام عملیات راهسازی فعلا امکان انجام آن وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر کارشناسان اراضی کشاورزی از طرف اداره راه و شهرسازی و کشاورزان معارض پروژه در حال ارزیابی و قیمت‌گذاری‌  اراضی مورد نظر هستند که در صورت تامین اعتبار لازم و انتقال سند املاک مورد نیاز پیمانکار این اداره آماده انجام عملیات راه‌های دسترسی رمپ و لوپ زیر گذر است.

به گفته بابا عباسی برای تملک ۳ تقاطع باقیمانده با مساحت ۳۹ هزار و ۸۰۰ متر مربع رقمی حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
وی بیان کرد: اما اتمام پروژه‌ها و تملک اراضی در مجموع ۷۰  میلیارد تومان اعتبار  نیاز دارد.

معاون اداره کل راه و شهر سازی لرستان خاطرنشان کرد: اگر معارضان جلوگیری نکرده بودند،با وجود نبود اعتبار تاکنون پروژه به اتمام رسیده بود، زیرا تنها مطالبات پیمانکار باقی می‌ماند که پرداخت می‌شد.

بابا عباسی گفت: ما یک تقاطع دیگر نیز رو به روی سپاه ۵۷ داریم که آن هم به تازگی عملیاتی شده و برای تکمیل حدود ۱۵ میلیارد اعتبار لازم است.

وی در پایان به اهمیت تکمیل تقاطع‌های محور کمربندی اشاره کرد و افزود: به دلیل بار ترافیکی بسیار بالا و انتقال آن به شکل غیر هندسی به جاده کمربندی محل تقاطع‌های شهرک صنعتی و تلوری همچنین ترافیک تریلرهای حمل سنگ در تقاطع سنگبری سالانه تصادفات بسیار زیادی در محل تقاطع‌ها رخ می‌دهد، اما با اجرای طرح هندسی مناسب و کامل شدن این زیر گذر ها از تصادفات جاده‌ای جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir