شهر زنجان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد

شهر زنجان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد
شناسه خبـر : ۱۰۸۰۸۵ شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

زنجان - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: صبح امروز /شنبه/ دمای هوای شهر زنجان به ۷/۵ درجه سانتیگراد رسید و به عنوان نخستین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دما از ایستگاه های هواشناسی خیرآباد در شهرستان سلطانیه و چورزق در شهرستان طارم به ترتیب ۱۲- و ۱۷+ درجه سانتیگراد گزارش شد که به عنوان نخستین ایستگاه های سرد و گرم این استان بودند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: کاهش میزان دمای هوای این استان تا فردا ادامه خواهد داشت و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز از شدت سرما کاسته شده و به صورت نسبی حدود ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد.

سلطانی، افزود: امروز /شنبه/ آسمان زنجان صاف و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد و فردا /یکشنبه/ نیز قسمتی ابری تا ابری خواهد بود اما روز دوشنبه با عبور سامانه‌ بارشی ضعیف از منطقه، احتمال بارش‌های پراکنده‌ باران و برف در برخی مناطق استان زنجان پیش بینی می شود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir