مقام یمنی: فرانسه در جنایات جنگی یمن شریک است

مقام یمنی: فرانسه در جنایات جنگی یمن شریک است
شناسه خبـر : ۱۰۸۰۷۶ شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴

تهران – «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد شنبه در واکنش به سفر «امانوئل مکرون» رییس جمهور فرانسه به عربستان سعودی گفت: فرانسه در جنایت‌های جنگی یمن شریک است.

به گزارش موج خبر، محمد الحوثی در توییتی نوشت: اقدام رییس جمهور فرانسه که با سفر به عربستان مرتکب کشتار شهروندان و کودکان در شهرستان مقبنه استان تعز یمن شد، محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه نوشته است: به او یادآوری می‌کنیم، که درخواست‌های او از کشورهای اروپایی برای تداوم فروش سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز که خود وی هم در آن ائتلاف مشارکت دارد، ارتکاب جنایت‌ جنگی در یمن است.

وی با اشاره به حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک منطقه مسکونی در شهرستان مقبنه استان تعز نوشت: گفته می‌شود، آمار اولیه جنایت‌ها در تعز به ۱۸ شهید و شماری زخمی می‌رسد.

از سوی دیگر کاخ الیزه روز جمعه اعلام کرد که در سفر مکرون به امارت متحده عربی دیگر عضو ائتلاف سعودی علیه یمن، میان پاریس و ابوظبی قراردادی برای خرید ۸۰ جنگنده رافائل از شرکت هواپیماسازی داسو فرانسه امضا شده که نتیجه شراکت راهبردی بین دو کشور است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir