کتابخانه نابینایان بروجرد چهار هزار عنوان کتاب دارد

کتابخانه نابینایان بروجرد چهار هزار عنوان کتاب دارد
شناسه خبـر : ۱۰۷۵۴۷ پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

بروجرد - رییس کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: کتابخانه نابینایان این شهرستان با چهار هزار عنوان کتاب صوتی و بریل (خط مخصوص) یکی از مجهزترین مراکز ویژه کشور است.

داوود پهلوان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳ کتابخانه ویژه نابینایان در کشور وجود دارد و کتابخانه نابینایان بروجرد از سال ۹۳ شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: این کتابخانه از نظر فضا و تجهیزات، مناسب با وضعیت نابینایان و کم بینایان طراحی شده است، تمامی شهرهای همجوار را پوشش می دهد و علاقه مندانی از نقاط مختلف استان امکان استفاده از این مرکز را دارند.

پهلوان تصریح کرد: ۷۵۰ نابینا و کم بینا در بروجرد شناسایی شده که وجود چنین کتابخانه ای برای خدمت رسانی به آنها ضروری است.

وی افزود: کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد ۱۰۰ عضو فعال، سه هزار عنوان کتاب صوتی و یکهزار کتاب بریل ( خط ویژه نابینایان) دارد که علاوه بر استفاده از آنها  در صورت تمایل می توانند از کلاس های آموزشی و فرهنگی این نهاد نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: امکان ارسال کتاب های کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد بصورت لوح های فشرده به سایر شهرها وجود دارد و این اقدام هم اکنون برای متقاضیان سایر شهرهای لرستان و استان های همجوار انجام می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir