باغ‌وحش کاسیت پَر

باغ‌وحش کاسیت پَر
شناسه خبـر : ۱۰۷۴۳۷ یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

مسوول باغ‌وحش کاسیت از تعطیلی و انتقال حیوانات آن به استان‌های دیگر خبر داد.

فرامرز عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، اظهار کرد: باغ وحش کاسیت خرم‌آباد تعطیل و حیوانات آن به استان‌های دیگر واگذار شد.

وی با بیان اینکه برای این باغ وحش پروانه بهره‌برداری و بهداشتی صادر نشده بود، افزود: همچنین به لحاظ زیست‌محیطی استانداردهای لازم را نداشت.

مسوول سابق باغ وحش کاسیت خرم‌آباد بیان کرد: فضای نگه‌داری، شرایط آب‌و هوایی و زیست‌محیطی آن دارای مشکلات زیادی بود و حتی بارها توسط انجمن‌های زیست‌محیطی مورد نقد قرار گرفته و باعث نگرانی آنان بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: طی مکاتباتی که اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با باغ‌وحش‌های سایر استان‌ها داشت، این وحوش منتقل شدند و هم‌اکنون تنها دو قلاده خرس موجود بوده که قرار است در اولین فرصت جابجا شود‌.

وی با بیان اینکه وضعیت باغ وحش کاسیت بسیار بسیار نگران کننده بود و حیوانات آن در وضعیت خوبی قرار نداشتند، اضافه کرد: هم‌اکنون شرایط آنها بهتر شده و امکانات مناسب‌تری برای نگه‌داری‌شان وجود دارد.

مسوول سابق باغ وحش کاسیت خرم‌آباد با اشاره به اینکه متولی نگه‌داری این فضاها بخش خصوصی است و به اداره کل دامپزشکی استان تحمیل شده بود، افزود: متاسفانه از سال ۹۰ به علت نداشتن مسوول خاصی، این مکان به دامپزشکی واگذار و هم‌اکنون نیز تعطیل شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir