فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی سوق داده شود

فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی سوق داده شود
شناسه خبـر : ۱۰۷۰۷۸ یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: فعالیت‌های پژوهشی باید به سوی تولید ثروت و کارآفرینی سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، حمزه امیری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های بنیاد نخبگان بحث تجلیل و تکریم سرآمدان و نخبگان است، اظهار داشت: تقدیر و تکریم را به همراه الگو سازی تاکید داریم و این امر هم به این دلیل است که افراد شایسته به عنوان الگوهایی برای جامعه معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اساتید برجسته و نخبگان بایستی بیشتر به جامعه شناسانده شود، تصریح کرد: فعالیت‌های علمی و چاپ مقالات بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم مرجعیت علمی در منطقه و جهان اسلام داشته باشیم باید به فعالیت‌های پژوهشی دقت کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با تاکید بر اینکه پژوهشی ارزشمند است که بتواند سوق داده شود به سوی تولید ثروت و کارآفرینی، افزود: لازمه این کار هم این است که ارتباط بین جامعه و دانشگاه گسترش یابد و دانشگاه‌های نسل چهار شکل بگیرد.

امیری با تاکید بر لزوم شکل گیری دانشگاه جامعه محور گفت: دانشگاه باید بتواند نیازهای جامعه را اخذ کند و برای آن راهکار بدهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده پژوهش‌های دانشگاه‌ها ناظر به نیازهای منطقه‌ای باشد و اساتید بتوانند به عنوان الگویی که راهکار می‌دهند شناخته شوند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir