۹۰ قلم داروی دامی در لرستان تولید می‌شود

۹۰ قلم داروی دامی در لرستان تولید می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۶۳۹۰ چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

خرم‌آباد - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۰ قلم داروی دامی در کارخانه‌های داروسازی این استان تولید و صدور مجوز و نظارت بر این روند توسط اداره کل دامپزشکی انجام می‌شود.

 به گزارش موج خبر اسفندیار حسنی مقدم روز چهارشنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی بیان کرد: جلوگیری از پیر کشی دام، رتبه بندی کشتارگاه های دام و طیور و تشخیص دقیق باقیمانده سموم در مواد پروتئینی با راه‌اندازی آزمایشگاه از مهمترین اقدامات اداره کل دامپزشکی لرستان بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس اسناد بالادستی ۲ وظیفه مهم امنیت و سلامت غذایی و حفاظت از منابع پایه و منابع انسانی به وزارت جهاد کشاورزی  واگذار شده است و در لرستان نیز دنبال می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به جلوگیری از پیر کشی دام سنگین در استان گفت: پیش از این ۹۰ درصد کشتار دام سنگین کشتارگاه های استان پیر بود ولی با انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب میزان کشتار دام پیر در استان به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حسنی مقدم تاکید کرد: دام پیر از نظر بهداشتی سالم می باشد اما  مواد پروتئینی آن نسبت به دام جوان پایین تر است.

وی به ضرورت عبور از دامپروری سنتی به صنعتی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: با استقرار دولت انقلابی و همدلی، وفاق، همراهی و روحیه انقلابی و جهادی کمک بیشتری به بخش کشاورزی خواهد شد تا با یک جهش بلند نسبت به قبل در خود کفایی و بی نیازی از بیگانگان موفق باشیم.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir