مرگ و میر مادران باردار در سایه اختلافات آماری/ وقتی دست حمایت بالاتر از واقعیت می‌رود

مرگ و میر مادران باردار در سایه اختلافات آماری/ وقتی دست حمایت بالاتر از واقعیت می‌رود
شناسه خبـر : ۱۰۶۱۳۶ سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه مرجع آمار نامه انجمن متخصصان زنان و زایمان نیست، گفت: فراتر از این نامه رفته ایم و تمام آمار کارکرد جراح زنان در ازنا را طی ۶ سال فعالیت را استخراج و به جزئیات بررسی تخصصی شده و نتیجه برای وزارتخاانه و انجمن متخصصان زنان و زایمان ارسال شده است.

به گزارش موج خبر از خرم آباد، صدیقه ندری در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به آمار مرگ مادران باردار در استان، اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد این مرگ و میر ناگهان دو رقمی شد، از این رو برای کاهش این آمار هدف گذاری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده در ۶ ماهه امسال، تنها ۲ مرگ مادر باردار را در شهریورماه شاهد بودیم که یک نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و دیگری به دلیل خونریزی جان خود را از دست داده بودند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نامه انجمن متخصصان زنان و زایمان مبنی بر وقوع ۱۶ مورد مرگ مادر باردار در استان، افزود: وقتی یک ادعا مطرح می‌شود، باید بر اساس مستندات باشد، سامانه مرگ و میر مادران باردار با جزئیات ثبت و مانیتور می‌شود.

ندری بیان داشت: در سال ۹۹ و بر اساس مستندات ۱۶ مرگ مادر را داشتیم که تعداد زیادی به دلیل کرونا و علت تعداد دیگر نیز در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ مرگ مادر باردار داشتیم، افزود: نامه انجمن متخصصان زنان و زایمان در حمایت از پزشک زنان ازنایی بود که هجمه‌های بالایی به وی وارد شد، چرا که سال گذشته ۲ مریض و امسال یک مریض با همان تابلو داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه مرجع آمار نامه انجمن متخصصان زنان و زایمان نیست، گفت: فراتر از این نامه رفته ایم و تمام آمار کارکرد جراح زنان در ازنا را طی ۶ سال فعالیت را استخراج و به جزئیات بررسی تخصصی شده و نتیجه برای وزارتخاانه و انجمن متخصصان زنان و زایمان ارسال شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir