۱۷ متخلف کشتار غیرمجاز دام به مراجع قضایی لرستان معرفی شدند

۱۷ متخلف کشتار غیرمجاز دام به مراجع قضایی لرستان معرفی شدند
شناسه خبـر : ۱۰۴۴۸۷ یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

خرم‌آباد - مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۱۷ متخلف کشتار غیرمجاز دام در این استان براساس ماده ۸۸ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش موج خبر مصطفی زبردست روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: هر ساله ذبح و کشتار دام در روز عید قربان توسط مردم استان انجام می شود اما سنت غلط کشتار دام در منازل، حاشیه شهر یا  میدان فروش دام، باعث ایجاد آلودگی و مشکل می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به قرار داشتن در فصل گرم سال و شیوع بیماری های مشترک انسان و دام هرگونه کشتار دام در میدان و حاشیه شهرها ممنوع است که این معضل باید با آگاهسازی مردم برطرف شود.

زبردست ادامه داد: روز عید قربان نیز تمام کشتارگاه های سطح استان با حضور دامپزشکان فعال هستند و ۲۹ تیم ثابت و سیار نظارت بر کشتار دام را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و دام است که علائم بالینی ندارد و تشخیص آن توسط دامپزشک امکانپذیر است بنابراین در صورت کشتار غیرمجاز دام، امکان انتقال به افراد جامعه  وجود دارد.

زبردست با تاکید بر اینکه کشتار دام در میادین و حاشیه شهرها مورد تایید دامپزشکی نیست گفت: همچنین بیماری تب مالت نیز سلامت افراد را تهدید می کند که در سطح استان بیش از دیگر نقاط مشاهده شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir