۱۷ سالگی یک پروژه راهسازی/ الیگودرز - داران همچنان نیمه‌تمام

۱۷ سالگی یک پروژه راهسازی/ الیگودرز - داران همچنان نیمه‌تمام
شناسه خبـر : ۱۰۴۴۲۰ چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

الیگودرز- در حالی عملیات اجرایی پروژه راهسازی الیگودرز - داران از سال ۸۳ شروع شده که تا کنون با گذشت حدود ۱۷ سال تنها پنج کیلومتر از آن به مرحله افتتاح رسیده است.

موج خبر : عملیات اجرایی پروژه راهسازی الیگودرز - داران از سال ۸۳ آغاز شده و تا کنون از مجموع ۲۷ کیلومتر آن، تنها پنج کیلومتر به اتمام رسیده است.

پروژه‌های حوزه راه لرستان با گذشت سال‌ها همچنان در نقطه پیشرفت فیزیکی پایینی متوقف مانده‌اند و این در حالیست که عدم چهار خطه شدن این محورها و… موجب وقوع تصادفات فراوانی در سطح راههای استان شده است.

این امر موجب انتقادات فراوانی از سوی مردم و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شده است و این در حالیست که متأسفانه تا کنون اقدام جدی در راستای فعال و تکمیل شدن این پروژه‌ها در لرستان صورت نگرفته است.

افتتاح ۵ کیلومتر از از مجموع ۲۷ کیلومتر بعد از ۱۷ سال!

پیش از این خالقی مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان در سخنانی با اشاره به وضعیت پروژه راهسازی الیگودرز - داران گفته بود: پنج کیلومتر از پروژه محور الیگودرز- داران آسفالت شده و آماده است که پس از ایمن سازی، خط کشی و نصب علائم ایمنی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اظهار داشت: محور الیگودرز- داران تا مرز اصفهان ۲۷ کیلومتر است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان افزود: این پروژه در دو قطعه تعریف شده است که قطعه اول به طول ۹ کیلومتر و قطعه دوم ۱۸ کیلومتر است.

ماشاالله نعمتی فرماندار الیگودرز نیز پیش از این در رابطه با این پروژه گفته بود: از مجموع این پروژه، پنج کیلومتر آماده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پنج کیلومتر به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت، افزود: انتظاری که ما از اداره کل راه و شهرسازی داریم این بوده که زیر گذر مربوط به این قسمت را آسفالت کند.

آمار بالای تصادفات در جاده الیگودرز - داران

محمد خدا بخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار داشت: اگرچه پنج کیلومتر از این پروژه زیر بار ترافیک رفته اما ادامه این مسیر همچنان پر تصادف است.

وی بیان داشت: هر ماه در این مسیر ما فوتی به علت وقوع تصادفات داریم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی الیگودرز - داران، تحت عنوان دورود - داران در قانون بودجه سنواتی از سال ۸۳ شروع شده است افزود: متأسفانه این پروژه پیشرفتی نداشته است، تلاش کرده‌ایم که طی یک تا دو سال اخیر پنج کیلومتر از آن آسفالت شود و زیر بار ترافیک برود.

ضرورت تکمیل تقاطع موجود در مسیر

خدابخشی عنوان کرد: پیمانکار برای پروژه انتخاب شده و انتظار داریم که با سرعت عملیات اجرایی را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقاطع موجود در مسیر الیگودرز - داران گفت: این محل، یک نقطه بسیار حادثه خیز است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیمانکار در این محل فعال است و در حال کار کردن است ادامه داد: بخشی از کار انجام شده و حدود ۴۰ درصد نیز پیشرفت دارد.

خدابخشی تصریح کرد: این تقاطع مشکل اعتباری هم ندارد و انتظار ما این است که پیمانکار هر چه سریع‌تر این پروژه را تکمیل کند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir