پمپاژ وعده‌ها در ایستگاه‌های آب/ رستگاری پروژه‌ها در پایان ۱۴۰۰

پمپاژ وعده‌ها در ایستگاه‌های آب/ رستگاری پروژه‌ها در پایان ۱۴۰۰
شناسه خبـر : ۱۰۴۱۳۷ دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

پلدختر- ایستگاه‌های پمپاژ آب شهرستان پلدختر بعد از وقوع سیلاب ۹۸ همچنان نیمه‌تمام باقی مانده‌اند و مسئولان وعده پایان ۱۴۰۰ را برای افتتاح آنها می‌دهند.

موج خبر : پروژه‌های ایستگاه‌های پمپاژ آب و شبکه آبیاری آن‌ها در پلدختر همچنان بعد از وقوع سیلاب تکمیل و اجرا نشده‌اند و این در حالیست که مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان وعده پایان ۱۴۰۰ را برای افتتاح از آنها می‌دهد.

اعلام آخرین وضعیت ایستگاههای پمپاژ بعد از سیلاب

رضا عسکری مدیر جهاد کشاورزی پلدختر در این رابطه به مهر اظهار داشت: ایستگاههای پمپاژ آبی که در سیلاب ۹۸ خسارت دیده‌اند تقریباً حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: این ایستگاههای پمپاژ آب شامل «آمیران کوشکی»، «چولهول»، «زیودار»، «ملیون» و «رنگین بان» هستند.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر افزود: تمام وسایل مکانیکال و الکتریکال این ایستگاههای پمپاژ خریداری و به شهرستان منتقل شده‌اند.

وعده پایان ۱۴۰۰ برای افتتاح

عسکری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۰ همه این ایستگاههای پمپاژ آب به بهره برداری برسند گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها علاوه بر آب رسانی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات، زمینه اشتغال برای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایستگاه پمپاژ آب «جلگه» این شهرستان نیز عنوان کرد: اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر تصریح کرد: این ایستگاه پمپاژ آب حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عسکری افزود: امیدواریم که این پروژه تا پایان تیر ماه به بهره برداری برسد.

افتتاح ایستگاههای پمپاژ امور آب در صورت اختصاص اعتبار

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این محمد گودرزی مدیر امور آب شهرستان پلدختر در این رابطه با آخرین وضعیت ایستگاههای پمپاژ آب شهرستان پلدختر که از سوی شرکت آب منطقه‌ای در حال اجرا هستند اظهار داشت: در حال حاضر پروژه آبرسانی «چم مهر» فعال است.

وی عنوان کرد: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است و برای تکمیل آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

مدیر امور آب شهرستان پلدختر در ادامه با اشاره به پروژه آبرسانی به دست «جایدر» نیز بیان داشت: حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار، ما بقی پروژه عملیاتی می‌شود و ظرف یک سال آینده می‌توان از آن بهره برداری کرد.

مدیر امور آب شهرستان پلدختر با اشاره به پروژه آبرسانی دشت «واشیان» گفت: مقرر شده که از محل اعتبارات توازن مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شود.

گودرزی تصریح کرد: به محض ابلاغ این اعتبار، پیمانکار آن برای اجرای عملیات بازسازی انتخاب می‌شود.

وی بیان داشت: برای تکمیل این پروژه نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir