انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۳۳ هزار رای اولی در لرستان دارد

انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۳۳ هزار رای اولی در لرستان دارد
شناسه خبـر : ۹۸۳۷۴ شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

خرم‌آباد - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان گفت: ۳۳ هزار و ۸۲۵ رای اولی این استان می توانند در انتخابات ۲۸ خرداد جاری نخستین مشارکت سیاسی خود را تجربه کنند.

علیرضا بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار داشت: این تعداد شامل ۱۷ هزار و ۱۳۹ مرد و ۱۶ هزار و ۶۸۶ زن هستند.

وی تصریح کرد: متولدین ۲۸ خردادماه ۱۳۸۲ و قبل از آن می توانند در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان رای اولی شرکت کنند.

بیرانوند همچنین گفت: کل واجدین شرایط لرستانی در انتخابات امسال، یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر شامل ۷۶۲ هزار و ۷۹۰ مرد و ۷۳۹ هزار و ۱۷۴ زن هستند و آرای مردم استان از طریق یکهزار و ۸۷۱ شعبه اخذ می شود.

وی افزود: برخلاف فشارهایی که از طریق رسانه‌های بیگانه برای عدم حضور در انتخابات ایجاد شده است اما باید تلاش کنیم اهمیت مشارکت در این امر سیاسی به مردم بازگو شود. 

به گزارش موج خبر یکهزار و ۴۸۵ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای لرستان ثبت‌نام کردند که تاکنون ۱۶۲ نفر آنان انصراف دادند و صلاحیت ۱۵۳ نفر نیز تایید نشد در حال حاضر یکهزار و ۱۷۰ نامزد شوراهای اسلامی شهر در لرستان با یکدیگر رقابت می کنند.

همچنین هشت هزار و ۶۳ نفر برای انتخابات شوراهای روستایی لرستان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹۰ نفر انصراف دادند، صلاحیت ۱۴۰ نفر محرز نشد و اکنون هفت هزار و ۷۳۳ نامزد انتخاباتی در صحنه رقابت هستند.

ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان نظارت دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir