۹۱درصد روستاهای لرستان به شبکه تلفن همراه دسترسی دارند

۹۱درصد روستاهای لرستان به شبکه تلفن همراه دسترسی دارند
شناسه خبـر : ۹۱۹۳۴ سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

خرم‌آباد - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۹۱ درصد روستاهای استان به شبکه‌های تلفن همراه دسترسی دارند و خطوط تلفن ثابت نیز در ۸۶ درصد روستاهای لرستان فعال است.

به گزارش موج خبر "شهاب حیدری" روز سه‌شنبه در دیدار با استاندار لرستان افزود: یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی می باشد که در این راستا اقدامات قابل قبولی در لرستان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ایجاد و گسترش زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، رفع مشکلات ارتباطی مردم و خدمت‌رسانی در بستر زیرساخت‌های ارتباطی و تحت پوشش قرار گرفتن ۹۸.۸ جاده‌های استان از شبکه‌های ارتباطی از جمله اقدامات قابل توجه انجام گرفته در این حوزه به شمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین تمامی مدارس شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، افزایش پهنای باند اینترنت ورودی به میزان چند برابر مصرف فعلی و اعطای تسهیلات بدون سود و با بهره کم با هدف ایجاد شغل‌های پایدار در مناطق روستایی نیز  انجام شده است.

حیدری تصریح کرد: با توجه به شناسایی نقاط کور ارتباطی توسط تیم‌های عملیات پایش در استان، پروژه‌های توسعه ارتباطی در زمینه‌های مختلفی با همکاری شرکت مخابرات منطقه، اپراتور های‌وب و سایر شرکت های وابسته در مناطق مختلف  در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود با اتمام این پروژه‌ها شاهد دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی لرستان  باشیم.

وی گفت: ۵۱ نقطه کور ارتباطی در استان شناسایی و موافقت اولیه برای تامین اعتبار رفع مشکل آنتن‌دهی این مناطق اخذ شده است.

۲ هزار و ۵۷۸ روستای لرستان از شبکه‌های ارتباطی بهره مند هستند و در مجموع تعداد ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت در روستاها و مناطق محروم استان خدمات ارتباطی را دریافت می کنند.

همچنین ۶ هزار و ۴۳ مشترک در روستاها و مناطق محروم این استان اینترنت پرسرعت دارند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir