۱۲۶ نفر در مراکز نگهداری سالمندان لرستان علیه کرونا واکسینه شدند

۱۲۶ نفر در مراکز نگهداری سالمندان لرستان علیه کرونا واکسینه شدند
شناسه خبـر : ۸۹۹۱۱ دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

خرم‌آباد- معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: واکسیناسیون ۱۲۶ نفر از افراد مقیم در سرای سالمندان استان و کارکنان این مراکز علیه کرونا انجام شد.

"نگار فتحی بیرانوند" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ مرحله واکسیناسیون ۸۰ نفر از سالمندان و ۴۶ نفر کادر فعال و شاغل در این مراکز پایان یافت و در حال حاضر وضعیت عمومی همه این افراد مساعد است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ درصد جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونای سالمندان استان به مدت سه روز انجام شد و برنامه های مراقبتی از سالمندانی که به دلایل مختلف واکسینه نشدند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز سرای سالمندان در لرستان تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون تمام خدمات و اقدامات مراقبتی برای جلوگیری از ابتلای سالمندان به این ویروس انجام شده و تاکنون موردی از ابتلا در این افراد گزارش نشده است.

فتحی ادامه داد: همچنین مرحله اول واکسیناسیون ۲۷۴ نفر دارای معلولیت و مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی استان  به همراه ۵۱ نفر کادر این مراکز انجام شده است و مرحله دوم نیز با توجه به نوع واکسن از ۲۱ تا ۳۰ روز بعد تزریق می شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه پذیرش یا ملاقات خانواده‌ سالمندان نیز در مدت شیوع کرونا انجام نشده است اظهار داشت: از آنجا که امکان ابتلای این قشر به کرونا با ملاقات‌های حضوری افزایش می‌یابد به همین منظور دیدارها به صورت ویدئویی است و ملاقات‌های مواقع اضطرار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط باز و با فاصله چند متری انجام می‌شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir